La UE fomenta la preparació en seguretat simulant ciberatacs a gran escala

• Copiar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

08 novembre 2022

Alts representants de ciberseguretat dels Estats membres, la Comissió i l'Agència de la UE per a la Ciberseguretat (ENISA) dissenyen el Blue OLEx 2022, un exercici a nivell operatiu per a provar els procediments de gestió de crisi.

A l'abric de la pròxima implementació de la  Directiva de Xarxes i Sistemes d'Informació (NIS2)(Obri en nova finestra) , l'exercici de ciberseguretat a gran escala servix per a millorar la coordinació comuna, la consciència de la situació i el procés de presa de decisions, al mateix temps que fomenta la creació de confiança i l'intercanvi d'informació, fins i tot entre els Estats membres. i la Comissió.

Després de el  Blue OLEx 2021(Obri en nova finestra) , enguany, l'exercici ha sigut organitzat per les autoritats lituanes amb el suport d'ENISA en el marc de la Xarxa Europea d'Organització d'Enllaç de Crisi Cibernètica, o 'EU-CYCLONe'.

EU-CYCLONe recolza la gestió coordinada d'incidents i crisis de ciberseguretat a gran escala i garantix l'intercanvi regular d'informació entre els Estats membres i les institucions, organismes i agències de la Unió. També contribuïx a la implementació de el   Blueprint de la Comissió Europea(Obri en nova finestra)  per a una resposta d'emergència ràpida en cas d'un incident cibernètic transfronterer a gran escala en permetre la cooperació entre els nivells tècnic (per exemple, l'Equip de resposta a incidents de seguretat informàtica o CSIRT) i polític (per exemple, Resposta política integrada a la crisi o IPCR) quan un gran es produïx una cibercrisis transfronterera a gran escala.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Seguretat i Protecció de Dades