Generalitat, Diputacions i destacades institucions locals catalanes firmen el Pacte Nacional per a una Societat Digital

25 octubre 2016

El Gobierno de la Generalidad de Cataluña, las cuatro Diputaciones, la Asociación Catalana de Municipios (ACM), la Federación de Municipios de Cataluña (FMC) y Localret han firmado el Pacto Nacional para la Sociedad Digital, con el objetivo de dar mejor respuesta al ciudadano  y a las administraciones.

El Pacte Nacional per a la Societat Digital respon al convenciment de totes les institucions firmant de la necessitat de fomentar conjuntament el desenvolupament de la societat digital catalana per a donar una resposta als grans reptes que planteja la revolució digital. Fruit d'este convenciment, Govern, diputacions i entitats municipals s'han compromès a treballar conjuntament i de manera consensuada, a més de comptar amb tots aquells actors socials que es vullguen afegir.

El acto de firma ha tenido lugar en la Torre de Collserola y ha contado con las intervenciones de la presidenta de la Diputación de Barcelona, ​​Mercè Conesa; el presidente de la Diputación de Tarragona, Josep Poblet; el presidente de la Diputación de Girona, Pere Vila; el presidente de la Diputación de Lleida, Joan Reñé; el presidente de la Asociación Catalana de Municipios (ACM), Miquel Buch; la representante de la Federación de Municipios de Cataluña (FMC), Raquel Sánchez, y el presidente del Consorcio Localret, Xavier Fonollosa.

Els cinc eixos del contingut del pacte són:

• L'impuls d'una nova Administració Digital, producte de la digitalització de les administracions catalanes, que vaja més enllà de l'extensió de l'ús de tecnologies digitals per a aprofitar el seu poder transformador amb l'objectiu de fer una administració més àgil, senzilla i eficaç.
  • El desenvolupament de l'estratègia de territori intel·ligent del Govern català (Smartcat), integrant i coordinant les iniciatives locals i supralocales i recolzant a les empreses per a fer de Catalunya un smart country de referència internacional.
  • El desplegament i la gestió coordinada d'infraestructures tecnològiques i de comunicacions electròniques que asseguren la igualtat d'oportunitats per a tots els territoris, ciutadania i empreses de Catalunya.
  • L'adopció de mesures i de ferramentes tecnològiques conjuntes en l'àmbit de la ciberseguretat i de la protecció dels drets de les persones i les empreses en la nova societat digital.
  • El desenvolupament de la Indústria 4.0 , difonent entre el teixit empresarial la importància de la disrupció que pot provocar la indústria 4.0 en el mercat, capacitant capital humà per a donar resposta a la demanda de nous perfils i promovent les infraestructures necessàries.

Amb este pacte, els firmant s'han compromès a convidar a altres institucions públiques catalanes i institucions acadèmiques i professionals a sumar-se al Pacte, a constituir grups de treball en cadascun dels cinc àmbits definits -perquè preparen fulls de ruta i plans d'acció concrets- i a constituir una comissió de seguiment del Pacte Nacional amb l'objectiu de verificar periòdicament l'evolució de les línies d'actuació i objectius establits.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Ciutadà
  • Govern obert, Informes i Estudios