accesskey_mod_content

Aproximacions a la Llei d'accés electrònic dels ciutadans als servicis públics des de les Administracions

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

Mediateca: implementació dels conceptes de la Web 2.0 en l'àmbit d'els mitjans de comunicació per a un context educatiu

Autor: José Quirino Vargas Ibáñez
Entitat: Conselleria d'Educació (Comunitat de Madrid)
La Mediateca Educamadrid, ha implementat en la seua estructura i funcionalitat conceptes característics de la telefonada web 2.0: entorn amigable i senzill que permet a usuaris no experts realitzar contribucions en els materials, crear espais i xarxes comunes de grups d'interés, compartir les seues pròpies aportacions, determinar l'agrupació dels continguts (folksonomías), etc.

Resumixen de la comunicació

El portal d'integració i convivència per als immigrants en la Comunitat de Madrid

Autor: María Martínez Gonzalez
Entitat: Conselleria d'Immigració i Cooperació de la Comunitat de Madrid
Centralitzar tota la informació de caràcter general i d'interés en matèria d'immigració: Buscador, Notícies, Informes, Accessos Directes, Mapa de Recursos per a la immigració, etc . Proporcionar informació personalitzada sobre els servicis de formació, assessorament jurídic, orientació i inserció laboral.

Resumixen de la comunicació

HERMES: Sistema de gestió de Suggeriments i Queixes de la Comunitat de Madrid

Autor: Ángel Conde Gómez
Entitat: Vice-presidència Segona i Conselleria de Justícia i Administracions Públiques. Direcció general
La Comunitat de Madrid ha posat en marxa un nou projecte per al desenvolupament d'un Sistema de Gestió de Suggeriments i Queixes, amb la finalitat d'oferir als ciutadans un servici cada dia més eficaç i eficient que redunde en una major qualitat d'atenció.

Pla de qualitat i administració electrònica

Autor: Elena Fernández Aguirre
Entitat: Conselleria d'Educació, universitats, cultura i esports
Desenvolupament del pla de qualitat i administració electrònica

Accés de la ciutadania a l'administració electrònica enfront de l'atenció presencial: un cas pràctic

Autor: José Navarrete Mercat
Entitat: Delegació Provincial de Jaén de la Conselleria d'Economia i Hisenda de la Junta d'Andalusia
L'estratègia seguida pel Servici de Relacions amb el Contribuent de la Delegació Provincial de Jaén de la Conselleria d'Economia i Hisenda juntament amb les accions implementades en estos últims anys ha fet possible incorporar les noves tecnologies al funcionament intern del Servici i fonamentalment a l'assistència del contribuent

Interoperabilitat entre el Servici Canari d'Ocupació i les seues Entitats Col·laboradores

Autor: Daniel González Morales
Entitat: Servici Canari d'Ocupació
Desenvolupe un sistema d'interoperabilitat entre el Servici Canari d'Ocupació i les entitats col·laboradores definint els nivells d'interoperabilitat organitzativa, semàntica i tècnica. Des del punt de vista tecnològic, la solució es basa en l'ús de Servicis Web en el marc d'una arquitectura orientada a servicis (SOA) i en la utilització d'un Enterprise Service Bus (ESB).

L'Administració Electrònica en la Gestió de Centres Educatius i en la prestació de Servicis Avançats a la Comunitat Educativa

Autor: María Luz Osorio Teva
Organisme: Conselleria d'Immigració i Cooperació de la Comunitat de Madrid
La Conselleria d'Educació es troba en una posició d'eixida privilegiada per a aconseguir dins del termini establit i en la forma escaient els objectius marcats per la Llei 11/2007, ja que la implantació del Model Integrat de Gestió i de Provisió de Servicis Avançats conformat pels sistemes Sèneca, Passen i Secretaria Virtual, constituïx una sòlida base per a la construcció de l'oferta d'AE de la Conselleria.

Aproximació a l'aplicació de la Leyt 11/2007 d'accés electrònic dels ciutadans a la gestió dels recursos administratius de la Conselleria d'Educació de la Junta d'Andalusia (eMINERVA)

Autor: Juan Almorza Daza
Organisme: Conselleria d'Educació-Junta d'Andalusia
El Sistema Minerva automatitza i integra el seguiment i execució dels Recursos i Sentències de la Conselleria d'Educació. L'evolució de Minerva consistix en la seua adaptació per a l'aplicació al seguiment i gestió dels recursos administratius de la Llei 11/2007 d'accés electrònic dels ciutadans als servicis públics, sobre la base de les plataformes corporatives de la Junta d'Andalusia.

i-Xunta. El roadmap de la nova administració electrònica de la Xunta de Galícia.

Autor: Jorge Remuiñán Suárez
Entitat: Xunta de Galícia
Amb vista a millorar el servici que la Xunta oferix als ciutadans i preveure l'adopció de les obligacions de la Llei 11/2007 era obligada l'adopció d'una nova "Enterprise architecture". Este article respon a la pregunta on vol estar l'organització? (model "to be") i enuncia les iniciatives més significatives adoptades a este efecte.

eLos reptes del 2010 (EEES i LAECSP): La perspectiva de la gestió universitària.

Autor: Juan Camarillo Casado
Entitat: Universitat de Sevilla - Servici d'Informatica i Comunicacions
El projecte naix davant la necessitat d'oferir un millor servici a la nostra comunitat universitària a través de l'ús i màxim aprofitament de les tecnologies de la informació i comunicació. Estes tecnologies constituïxen una ferramenta indispensable per a atendre la reducció i simplificació dels tràmits administratius als quals es veuen obligats en la seua relació quotidiana amb la Universitat.

L'evolució de SOROLLA per a la tramitació electrònica en la gestió econòmic pressupostària

Autor: Manuel Lucas Alonso
Entitat: Intervenció General de l'Administració de l'Estat
La comunicació explica l'evolució del Sistema d'informació SOROLLA para la seua adaptació al procediment de fiscalització electrònica, millorant sensiblement la interfície d'usuari com a conseqüència de la utilització de servicis web per a l'enviament i recepció de documents electrònics entre els Centres gestors del gasto i les Intervencions delegades.

Qualitat de l'Aire de la Comunitat de Madrid

Autor: Ricardo Vargas López
Entitat: Conselleria de Medi ambient i Ordenació del Territori de la Comunitat de Madrid
La renovació dels continguts en matèria de qualitat de l'aire de la pàgina web de la Comunitat de Madrid respon a la necessitat d'ampliar la informació oferida al ciutadà, millorar el seu contingut i facilitar l'accés a la mateixa, tot açò en el marc de la Llei 27/2006.

Resum de la Comunicació(Obri en nova finestra)

Publicació electrònica del Butlletí Oficial i del Tauló d'edictes de l'Ajuntament de Madrid

Autor: María Mercedes Lozano Quirce
Entitat: O.A. Informàtica de l'Ajuntament de Madrid
Al llarg de la comunicació es mostra, en diferents apartats, el punt de partida, els objectius específics, el disseny i implementació, juntament amb les activitats relatives a la gestió del canvi per a la implantació dels nous procediments associats a la publicació electrònica, per a concloure amb la posada en marxa i resultats obtinguts.

Padró Municipal d'habitants de l'Ajuntament de Madrid (ePOB)

Autor: Antonio Passe de la Torre
Entitat: O.A. Informàtica de l'Ayuntamientod de Madrid
L'Ajuntament de Madrid va posar en marxa una nova aplicació dissenyada com a servici per a la gestió del Padró Municipal d'Habitants i Cens Electoral amb un ampli percentatge de la seua construcció dirigit cap a la interrelació amb altres sistemes d'informació i altres administracions, dins de l'enfocament integral d'Administració electrònica.

Aproximacions a la Llei d'accés electrònic dels ciutadans als servicis públics des de les Entitats Locals

Autor: Jaime Mora Fernández de Marcos
Entitat: Administració
Esta comunicació pretén donar una visió en l'entorn local de la figura del Defensor de l'usuari de l'Administració electrònica definida en l'article 7 de la Llei 11/2007 d'accés electrònic dels ciutadans als servicis públics. Per a açò, s'aborda inicialment el seu plantejament en l'Administració de l'Estat per a després traslladar-ho a l'entorn local.

Govern electrònic en la Diputació de Tarragona

Autor: Fabián Torres Suárez
Entitat: Steria Ibèrica
La Diputació de Tarragona ha decidit abordar un ambiciós projecte de modernització de la seua gestió. Açò li permetrà millorar, sens dubte, l'atenció prestada als ciutadans a través de les entitats locals, que són les que en definitiva tenen el tracte més pròxim amb els ciutadans.

Desenvolupament del Portal Ciutadà de l'Ajuntament de Fuenlabrada: integració de servicis de l'Ajuntament i pagament telemàtic a través del portal.

Autor: Rubén Prida Collado
Entitat: Grup Intermark
L'Ajuntament està posant en marxa la 2ª versió del seu portal municipal. Este s'ha plantejat com la base per a la implementació d'un "Portal Ciutadà" que integre un conjunt de servicis que el ciutadà podrà realitzar de forma telemàtica, amb un important estalvi de costos i de temps, tant per a l'Administració com per al propi usuari.

L'ús dels mitjans electrònics en els òrgans col·legiats de l'Ajuntament de Sabadell

Autor: Agustí Cerrillo Martínez
Entitat: Universitat Oberta de Catalunya
L'Ajuntament de Sabadell vé desenvolupant una intensa activitat en el camp de l'aplicació de les tecnologies de la informació. En la ponència s'exposa el projecte per a digitalitzar completament el circuit de convocatòria dels òrgans col·legiats. També s'analitzen les possibilitats per a les AAPP per a usar els mitjans electrònics en el funcionament dels òrgans col·legiats que es deriven de la LAECSP.