accesskey_mod_content

Aproximacions a la Llei d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics des de les Administracions

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

Mediateca: implementació dels conceptes de la Web 2.0 en l'àmbit d'els mitjans de comunicació per a un context educatiu

Autor: José Quirino Vargas Ibáñez
Entitat: Conselleria d'Educació (Comunitat de Madrid)
La Mediateca Educamadrid, ha implementat en la seva estructura i funcionalitat conceptes característics de la trucada web 2.0: entorn amigable i senzill que permet a usuaris no experts realitzar contribucions en els materials, crear espais i xarxes comunes de grups d'interès, compartir les seves pròpies aportacions, determinar l'agrupació dels continguts (folksonomías), etc.

Resumeixen de la comunicació

El portal d'integració i convivència per als immigrants en la Comunitat de Madrid

Autor: María Martínez Gonzalez
Entitat: Conselleria d'Immigració i Cooperació de la Comunitat de Madrid
Centralitzar tota la informació de caràcter general i d'interès en matèria d'immigració: Cercador, Notícies, Informes, Accessos Directes, Mapa de Recursos per a la immigració, etc . Proporcionar informació personalitzada sobre els serveis de formació, assessorament jurídic, orientació i inserció laboral.

Resumeixen de la comunicació

HERMES: Sistema de gestió de Suggeriments i Queixes de la Comunitat de Madrid

Autor: Ángel Conde Gómez
Entitat: Vice-presidència Segona i Conselleria de Justícia i Administracions Públiques. Direcció general
La Comunitat de Madrid ha engegat un nou projecte per al desenvolupament d'un Sistema de Gestió de Suggeriments i Queixes, amb la finalitat d'oferir als ciutadans un servei cada dia més eficaç i eficient que redundi en una major qualitat d'atenció.

Pla de qualitat i administració electrònica

Autor: Elena Fernández Aguirre
Entitat: Conselleria d'Educació, universitats, cultura i esports
Desenvolupament del pla de qualitat i administració electrònica

Accés de la ciutadania a l'administració electrònica enfront de l'atenció presencial: un cas pràctic

Autor: José Navarrete Mercat
Entitat: Delegació Provincial de Jaén de la Conselleria d'Economia i Hisenda de la Junta d'Andalusia
L'estratègia seguida pel Servei de Relacions amb el Contribuent de la Delegació Provincial de Jaén de la Conselleria d'Economia i Hisenda juntament amb les accions implementades en aquests últims anys ha fet possible incorporar les noves tecnologies al funcionament intern del Servei i fonamentalment a l'assistència del contribuent

Interoperabilitat entre el Servei Canari d'Ocupació i les seves Entitats Col·laboradores

Autor: Daniel González Morales
Entitat: Servei Canari d'Ocupació
Desenvolupo un sistema d'interoperabilitat entre el Servei Canari d'Ocupació i les entitats col·laboradores definint els nivells d'interoperabilitat organitzativa, semàntica i tècnica. Des del punt de vista tecnològic, la solució es basa en l'ús de Serveis Web en el marc d'una arquitectura orientada a serveis (SOA) i en la utilització d'un Enterprise Service Bus (ESB).

L'Administració Electrònica en la Gestió de Centres Educatius i en la prestació de Serveis Avançats a la Comunitat Educativa

Autor: María Luz Osorio Teva
Organisme: Conselleria d'Immigració i Cooperació de la Comunitat de Madrid
La Conselleria d'Educació es troba en una posició de sortida privilegiada per aconseguir dintre del termini i en la forma escaient els objectius marcats per la Llei 11/2007, ja que la implantació del Model Integrat de Gestió i de Provisió de Serveis Avançats conformat pels sistemes Sèneca, Passin i Secretaria Virtual, constitueix una sòlida base per a la construcció de l'oferta d'AE de la Conselleria.

Aproximació a l'aplicació de la Leyt 11/2007 d'accés electrònic dels ciutadans a la gestió dels recursos administratius de la Conselleria d'Educació de la Junta d'Andalusia (eMINERVA)

Autor: Juan Almorza Daza
Organisme: Conselleria d'Educació-Junta d'Andalusia
El Sistema Minerva automatitza i integra el seguiment i execució dels Recursos i Sentències de la Conselleria d'Educació. L'evolució de Minerva consisteix en la seva adaptació per a l'aplicació al seguiment i gestió dels recursos administratius de la Llei 11/2007 d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, sobre la base de les plataformes corporatives de la Junta d'Andalusia.

i-Xunta. El roadmap de la nova administració electrònica de la Xunta de Galícia.

Autor: Jorge Remuiñán Suárez
Entitat: Xunta de Galícia
Amb vista a millorar el servei que la Xunta ofereix als ciutadans i preveure l'adopció de les obligacions de la Llei 11/2007 era obligada l'adopció d'una nova "Enterprise architecture". Aquest article respon a la pregunta on vol estar l'organització? (model "to be") i enuncia les iniciatives més significatives adoptades a aquest efecte.

eLos reptes del 2010 (EEES i LAECSP): La perspectiva de la gestió universitària.

Autor: Juan Camarillo Casado
Entitat: Universitat de Sevilla - Servei d'Informatica i Comunicacions
El projecte neix davant la necessitat d'oferir un millor servei a la nostra comunitat universitària a través de l'ús i màxim aprofitament de les tecnologies de la informació i comunicació. Aquestes tecnologies constitueixen una eina indispensable per atendre la reducció i simplificació dels tràmits administratius als quals es veuen obligats en la seva relació quotidiana amb la Universitat.

L'evolució de SOROLLA per a la tramitació electrònica en la gestió econòmic pressupostària

Autor: Manuel Lucas Alonso
Entitat: Intervenció General de l'Administració de l'Estat
La comunicació explica l'evolució del Sistema d'informació SOROLLA para la seva adaptació al procediment de fiscalització electrònica, millorant sensiblement la interfície d'usuari com a conseqüència de la utilització de serveis web per a l'enviament i recepció de documents electrònics entre els Centres gestors de la despesa i les Intervencions delegades.

Qualitat de l'Aire de la Comunitat de Madrid

Autor: Ricardo Vargas López
Entitat: Conselleria de Medi ambient i Ordenació del Territori de la Comunitat de Madrid
La renovació dels continguts en matèria de qualitat de l'aire de la pàgina web de la Comunitat de Madrid respon a la necessitat d'ampliar la informació oferta al ciutadà, millorar el seu contingut i facilitar l'accés a la mateixa, tot això en el marc de la Llei 27/2006.

Resum de la Comunicació(Obre en nova finestra)

Publicació electrònica del Butlletí Oficial i del Tauló d'edictes de l'Ajuntament de Madrid

Autor: María Mercedes Lozano Quirce
Entitat: O.A. Informàtica de l'Ajuntament de Madrid
Al llarg de la comunicació es mostra, en diferents apartats, el punt de partida, els objectius específics, el disseny i implementació, juntament amb les activitats relatives a la gestió del canvi per a la implantació dels nous procediments associats a la publicació electrònica, per concloure amb l'engegada i resultats obtinguts.

Padró Municipal d'habitants de l'Ajuntament de Madrid (ePOB)

Autor: Antonio Passo de la Torre
Entitat: O.A. Informàtica de l'Ayuntamientod de Madrid
L'Ajuntament de Madrid va engegar una nova aplicació dissenyada com a servei per a la gestió del Padró Municipal d'Habitants i Cens Electoral amb un ampli percentatge de la seva construcció dirigit cap a la interrelació amb altres sistemes d'informació i altres administracions, dins de l'enfocament integral d'Administració electrònica.

Aproximacions a la Llei d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics des de les Entitats Locals

Autor: Jaime Mora Fernández de Marcos
Entitat: Administració
Aquesta comunicació pretén donar una visió en l'entorn local de la figura del Defensor de l'usuari de l'Administració electrònica definida en l'article 7 de la Llei 11/2007 d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. Per a això, s'aborda inicialment el seu plantejament en l'Administració de l'Estat per després traslladar-ho a l'entorn local.

Govern electrònic en la Diputació de Tarragona

Autor: Fabián Torres Suárez
Entitat: Steria Ibèrica
La Diputació de Tarragona ha decidit abordar un ambiciós projecte de modernització de la seva gestió. Això li permetrà millorar, sens dubte, l'atenció prestada als ciutadans a través de les entitats locals, que són les que en definitiva tenen el tracte més pròxim amb els ciutadans.

Desenvolupament del Portal Ciutadà de l'Ajuntament de Fuenlabrada: integració de serveis de l'Ajuntament i pagament telemàtic a través del portal.

Autor: Rubèn Prida Collado
Entitat: Grup Intermark
L'Ajuntament està engegant la 2ª versió del seu portal municipal. Aquest s'ha plantejat com la base per a la implementació d'un "Portal Ciutadà" que integri un conjunt de serveis que el ciutadà podrà realitzar de forma telemàtica, amb un important estalvi de costos i de temps, tant per a l'Administració com per al propi usuari.

L'ús dels mitjans electrònics en els òrgans col·legiats de l'Ajuntament de Sabadell

Autor: Agustí Cerrillo Martínez
Entitat: Universitat Oberta de Catalunya
L'Ajuntament de Sabadell ve desenvolupant una intensa activitat en el camp de l'aplicació de les tecnologies de la informació. En la ponència s'exposa el projecte per digitalitzar completament el circuit de convocatòria dels òrgans col·legiats. També s'analitzen les possibilitats per a les AAPP per usar els mitjans electrònics en el funcionament dels òrgans col·legiats que es deriven de la LAECSP.