El Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques continua adaptant les gestions i les competències que abans es realitzaven de manera presencial a un format electrònic. Cada vegada són més els procediments que ara es realitzen telemàticament.
La petició de cita prèvia per a renovar el passaport o DNI, la declaració de la Renda, la sol·licitud de beques, etc. Més de 2.500 procediments i servicis públics, un 95% del total, ja es poden accedir de manera electrònica. A més de l'estalvi en paper i l'increment en l'eficàcia i eficiència dels tràmits, este procés de millora va permetre als ciutadans i a les empreses estalviar un total de 16.602.423.527 euros en 2013, segons estimen fonts del ministeri. Segons van calcular usant el model de costos estàndard de la Unió Europea, realitzar un tràmit administratiu per Internet i no de manera presencial estalvia de mitjana uns 75 euros per gestió.
Des dels cinc anys que la Direcció general de Modernització Administriva, Procediments i Impuls de l'Administració Electrònica porta treballant en este procés, el 100% dels ciutadans ja sol·licita una cita prèvia per a l'expedició i renovació del passaport i consulta les seues prestacions en la xarxa. No obstant açò, la presentació de la declaració de la renda és el procediment que se seguix resistint a l'era digital. Solament un 63,61% dels ciutadans presenta l'esborrany usant els servicis electrònics. «Encara existix la temptació d'imprimir la documentació i portar-ho a l'oficina», expliquen des del ministeri.
«L'administració electrònica ha de seguir lluitant contra la bretxa digital», afirmen fonts del ministeri. I en esta lluita no solament explica l'estalvi monetari. Amb el pla Emprèn en 3, el termini per a la creació d'empreses s'ha reduït de 41 dies a sol tres. No obstant açò, de moment solament 100 ajuntaments estan adherits al projecte.