accesskey_mod_content

El trasllat de les gestions administratives a la xarxa va estalviar més de 16.000 milions d'euros en 2013

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

08 maig 2014

Més de 2.500 procediments administratius i serveis públics, gairebé un 96%, ja es gestionen de manera electrònica.
 

El Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques continua adaptant les gestions i les competències que abans es realitzaven de manera presencial a un format electrònic. Cada vegada són més els procediments que ara es realitzen telemàticament.

La petició de cita prèvia per renovar el passaport o DNI, la declaració de la Renda, la sol·licitud de beques, etc. Més de 2.500 procediments i serveis públics, un 95% del total, ja es poden accedir de manera electrònica. A més de l'estalvi en paper i l'increment en l'eficàcia i eficiència dels tràmits, aquest procés de millora va permetre als ciutadans i a les empreses estalviar un total de 16.602.423.527 euros en 2013, segons estimen fonts del ministeri. Segons van calcular usant el model de costos estàndard de la Unió Europea, realitzar un tràmit administratiu per Internet i no de manera presencial estalvia de mitjana uns 75 euros per gestió.

Des dels cinc anys que la Direcció general de Modernització Administriva, Procediments i Impuls de l'Administració Electrònica porta treballant en aquest procés, el 100% dels ciutadans ja sol·licita una cita prèvia per a l'expedició i renovació del passaport i consulta les seves prestacions a la xarxa. No obstant això, la presentació de la declaració de la renda és el procediment que se segueix resistint a l'era digital. Solament un 63,61% dels ciutadans presenta l'esborrany usant els serveis electrònics. «Encara existeix la temptació d'imprimir la documentació i portar-ho a l'oficina», expliquen des del ministeri.

«L'administració electrònica ha de seguir lluitant contra la bretxa digital», afirmen fonts del ministeri. I en aquesta lluita no solament explica l'estalvi monetari. Amb el pla Emprèn en 3, el termini per a la creació d'empreses s'ha reduït de 41 dies a sol tres. No obstant això, de moment solament 100 ajuntaments estan adherits al projecte.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Ciutadà
  • Serveis electrònics