accesskey_mod_content

Registres de l'administració

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

A partir de la publicació de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, els Registres de les Administracions Públiques queden regulats en el seu article 16. Es disposa l'obligació de totes les Administracions Públiques de comptar amb un registre electrònic general interoperable, o, si escau, adherir-se a l'ús dels llocs a disposició per l'Administració General de l'Estat. Quan no existisca un procediment específic en la seu electrònica de l'organisme de destinació, estos registres permetran als interessats presentar les seues sol·licituds en paper, les quals es convertiran a format electrònic i com a còpia autenticada seran cursades telemàticament a les unitats administratives de destinació.

Suite de productes relacionats amb els registres electrònics.

La Secretaria General d'Administració Digital del Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital oferix un conjunt de solucions que permeten avançar en la implantació dels registres electrònics en tots els àmbits administratius i afavorir l'intercanvi de seients registrals.

Existixen diverses modalitats en les quals es presten els servicis:

Elements Comuns

Són aquells components horitzontals que poden ser integrats en diferents aplicacions per a construir o sustentar un servici d'administració electrònica.

  • Sistema d'Interconnexió de Registres (SIR).  És la infraestructura bàsica que permet l'intercanvi de seients electrònics de registre entre les Administracions Públiques, de forma segura i amb conformitat legal, independentment de la instal·lació de registre utilitzada, sempre que estiga certificada baix la Norma SICRES. La seua implantació permet eliminar el trànsit de paper entre administracions, augmentant la seua eficiència i reduint costos. Les Administracions Públiques de l'àmbit de la Llei 39/2015 han d'estar integrades en SIR (a partir del 2 d'abril de 2021).

Solucions en cloud

Es tracta de solucions completes posades a la disposició de les Administracions Públiques per a donar resposta a necessitats comunes usant-les des d'un únic punt que presta el servici:

  • REGAGE - Lliure del Registre Electrònic General de l'AGE. En este llibre, s'han d'anotar les anotacions registrals d'entrada o eixida que es troben dins de l'àmbit de l'Administració General de l'Estat i, els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents, tal com s'establix en l'article 16 de la Llei 39/2015.

  • ORVE - Oficina de Registre Virtual. Es tracta d'una solució de registre completa que permet gestionar les oficines de registre d'entrada/eixida d'una Administració, proporcionant el seu propi llibre de registre. Addicionalment, en comptar amb la certificació SICRES possibilita l'intercanvi de registres en format electrònic amb altres organismes connectats a la plataforma SIR. Per a sol·licitar l'accés al servici ORVE és necessari firmar un Acord d'Adhesió.

  • GEISER - Gestió Integrada de Servicis de Registre. Solució integral de registre que cobrix tant la gestió de les oficines de registre d'entrada/eixida d'una Administració, com la recepció i enviament de registres en les unitats tramitadores destinatàries de la documentació. En comptar amb la certificació SICRES possibilita l'intercanvi de registres en format electrònic amb altres organismes connectats a la plataforma SIR. Per a sol·licitar la prestació del servici és necessari firmar un Conveni.

Servicis directes al ciutadà

  • Registre Electrònic . Facilita la presentación de solicitudes, escritos y comunicaciones dirigidas a las Administraciones Públicas que no se ajusten a procedimientos administrativos ya contemplados en las Sedes Electrónicas competentes de las Administraciones Públicas destinatarias. Este servicio es el Registro Electrónico de la Sede Electrónica del Punto de Acceso General (PAG). Este servicio es accesible desde Internet para todos los ciudadanos con personalidad física o jurídica, así como para los representantes que actúen en su nombre. Para acceder al servicio y enviar la solicitud sólo es necesario disponer de DNI electrónico o de Certificado Digital.

Especificacions tècniques

  • Norma SICRES - Norma Tècnica d'Interoperabilitat del Model de Dades per a l'intercanvi de seients entre Entitats Registrals. El Sistema d'Informació Comuna de Registres d'Entrada i Eixida, SICRES, normalitza i establix de forma única, global i completa, el Model de Dades per a l'intercanvi de seients entre Entitats Registrals amb independència del Sistema de Registre origen o destinació, i de la tecnologia d'intercanvi. Esta norma és de compliment obligat per part de les Administracions Públiques.