accesskey_mod_content

Registros de l'administració

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

A partir de la publicació de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, els Registres de les Administracions Públiques queden regulats en el seu article 16. Es disposa l'obligació de totes les Administracions Públiques de comptar amb un registre electrònic general interoperable, o, si escau, adherir-se a l'ús dels llocs a disposició per l'Administració General de l'Estat. Quan no existisca un procediment específic en la seu electrònica de l'organisme de destinació, estos registres permetran als interessats presentar les seues sol·licituds en paper, les quals es convertiran a format electrònic i com a còpia autenticada seran cursades telemàticament a les unitats administratives de destinació.

Suite de productes relacionats amb els registres electrònics.

La Secretaria General d'Administració Digital del Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital oferix un conjunt de solucions que permeten avançar en la implantació dels registres electrònics en tots els àmbits administratius i afavorir l'intercanvi de seients registrals.

Existixen diverses modalitats en les quals es presten els servicis:

Elementos Comunes

Són aquells components horitzontals que poden ser integrats en diferents aplicacions per a construir o sustentar un servici d'administració electrònica.

  • Sistema de Interconexión de Registros (SIR).  Es la infraestructura bàsica que permet l'intercanvi de seients electrònics de registre entre les Administracions Públiques, de forma segura i amb conformitat legal, independentment de la instal·lació de registre utilitzada, sempre que estiga certificada baix la Norma SICRES. La seua implantació permet eliminar el trànsit de paper entre administracions, augmentant la seua eficiència i reduint costos. Les Administracions Públiques de l'àmbit de la Llei 39/2015 han d'estar integrades en SIR (a partir del 2 d'abril de 2021).

Solucions en cloud

Es tracta de solucions completes posades a la disposició de les Administracions Públiques per a donar resposta a necessitats comunes usant-les des d'un únic punt que presta el servici:

  • REGAGE - Lliure del Registro Electrónico General de l'AGE. En este llibre, s'han d'anotar les anotacions registrals d'entrada o eixida que es troben dins de l'àmbit de l'Administració General de l'Estat i, els seus organismes públics i entitats de dret públic vinculats o dependents, tal com s'establix en l'article 16 de la Llei 39/2015.

  • ORVE - Oficina de Registre Virtual. Es tracta d'una solució de registre completa que permet gestionar les oficines de registre d'entrada/eixida d'una Administració, proporcionant el seu propi llibre de registre. Addicionalment, en comptar amb la certificació SICRES possibilita l'intercanvi de registres en format electrònic amb altres organismes connectats a la plataforma SIR. Per a sol·licitar l'accés al servici ORVE és necessari firmar un Acord d'Adhesió.

  • GEISER - Gestió Integrada de Servicis de Registre. Solució integral de registre que cobrix tant la gestió de les oficines de registre d'entrada/eixida d'una Administració, com la recepció i enviament de registres en les unitats tramitadores destinatàries de la documentació. En comptar amb la certificació SICRES possibilita l'intercanvi de registres en format electrònic amb altres organismes connectats a la plataforma SIR. Per a sol·licitar la prestació del servici és necessari firmar un Conveni.

Servicis directes al ciutadà

  • Registre Electrònic . Facilita la presentació de sol·licituds, escrits i comunicacions dirigides a les Administracions Públiques que no s'ajusten a procediments administratius ja contemplats en les Seus Electròniques competents de les Administracions Públiques destinatàries. Este servici és el Registre Electrònic de la Seu Electrònica del Punt d'Accés General (PAG). Este servici és accessible des d'Internet per a tots els ciutadans amb personalitat física o jurídica, així com per als representants que actuen en el seu nom. Per a accedir al servici i enviar la sol·licitud només és necessari disposar de DNI electrònic o de Certificat Digital.

Especificacions tècniques

  • Norma SICRES - Norma Tècnica d'Interoperabilitat del Model de Dades per a l'intercanvi de seients entre Entidades Registrales. El Sistema d'Informació Comuna de Registres d'Entrada i Eixida, SICRES, normalitza i establix de forma única, global i completa, el Model de Dades per a l'intercanvi de seients entre Entitats Registrals amb independència del Sistema de Registre origen o destinació, i de la tecnologia d'intercanvi. Esta norma és de compliment obligat per part de les Administracions Públiques.