El Consell de Ministres de 2 d'octubre ha aprovat el Pla de Transformació Digital de l'Administració General de l'Estat (AGE) i els seus organismes públics (Estratègia TIC 2015-2020), tal com es va acordar en la Comissió d'Estratègia de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions celebrada el 15 de setembre de 2015.
Esta estratègia deriva del Reial decret de 2014 sobre organització i instruments operatius de les tecnologies de la informació i les comunicacions en l'AGE i els seus Organismes Públics, així com de les mesures CORA, i suposa el marc estratègic global per a avançar en la transformació de l'Administració en establir els seus principis rectors, els objectius i les accions per a aconseguir-los, així com les fites per al desenvolupament gradual de l'Administració Digital.
Este projecte respon a les noves demandes de la societat, proporcionant informació i servicis digitals en qualsevol moment, en qualsevol lloc i per diferents canals, generant noves formes de relació amb els ciutadans, facilitant oportunitats de negoci i innovant en els servicis, aprofitant sempre les oportunitats que proporcionen les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions.
Transformació digital abans de 2020
L'Estratègia TIC planteja la transformació digital abans de 2020, i per a açò incorpora les recomanacions de l'OCDE i l'estratègia de la Comissió Europea per al Mercat Únic Digital. A més, és un clar instrument per a l'aplicació de les noves lleis de Procediment Administratiu Comú i Règim Jurídic de les Administracions Públiques.
Entre els seus objectius està configurar els plans dels ministeris per a emprendre la transformació digital en el seu àmbit de competència per a arribar a un nou model de prestació de servicis més racional, articulat entorn de/entorn de la idea de servicis compartits, de caràcter obligatori i que substituïsca als existents, excepte excepcions. A més, desenvolupa la idea d'infraestructures comunes en l'àmbit de les tecnologies de la Informació i les Comunicacions.
En la primera declaració de servicis compartits, aprovada en la Comissió TIC s'han inclòs 14 servicis, alguns ja en funcionament i uns altres en procés d'implantació:
- Servici unificat de telecomunicacions
- Servici de seguretat gestionada
- Servici d'allotjament d'infraestructures TIC
- Servici de núvol híbrid (Núvol SARA)
- Servici de correu electrònic unificat
- Servici multicanal d'atenció al ciutadà
- Servici de gestió del registre
- Servici de gestió de notificacions
- Servici de gestió de nòmina
- Servici integrat de gestió de personal
- Servici comú de gestió econòmic-pressupostària
- Servici comú de generació i validació de firmes electròniques
- Servici de gestió d'expedient i document electrònic
- Servici de gestió d'arxiu electrònic