Línia 4: Iniciatives legals i tècniques
Dijous, 8 d'abril - Sessió 12 - 16:00 - 18:00 - Sala B
Fins a fa relativament poc temps les lleis habilitaven a l'Administració, amb caràcter facultatiu, per a poder fer tràmits per mitjans telemàtics, i per tant estava en mans de les AAPP i de les empreses l'utilitzar-los o no.
Hui en dia, no solament s'habilita, sinó que hi ha normes de compliment obligat per a l'Administració:
- Llei d'Accés Electrònic del Ciudadanos als Servicis Públics (LAECSP)
- Llei d'Impuls de la Societat de la Informació (LISI)
- Llei de Contractes del Sector Públic (LCSP).
A més comptem amb sistemes de firma electrònica i DNIe com a element clau en la generació d'i-documents.
La Llei 11/2007 i el Reial decret 1671/2009 de desenvolupament parcial d'aquesta Llei establixen les característiques i condicions del document i expedient electrònic. El desenvolupament específic de tots dos conceptes i la seua normalització en el marc de l'Administracions Públiques contribuirà la creació d'una administració electrònica plena i sense fronteres. Veure més
Moderador:
D. Ignacio M. González García. Director del Departament d'Informàtica Tributària, Agència Estatal d'Administració Tributària, Ministeri d'Economia i Hisenda
Ponents:
- D. Eladio Quintanilla Rojo. Gerent d'Informàtica de la Seguretat Social, Ministeri de Treball i Immigració
- D. Sebastián Muriel Herrero. Director General de l'Entitat Pública Empresarial Red.es, Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç
- D. Santiago García Blanco. Director General de Desarrollo i Innovació Tecnològica, Govern de Cantàbria
- D. Alfonso Castro Martínez. Subdirector General d'Aplicacions de Duanes i Recaptació, Agència Estatal d'Administració Tributària, Ministeri d'Economia i Hisenda
- D. Carlos A. Maça Frechín. Subdirector General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç
- D. Juan Carlos Garcés Pérez. Cap d'Àrea d'Informàtica Judicial, Consell General del Poder Judicial