accesskey_mod_content

Obert el termini per a comentaris sobre l'esborrany de l'Informe de revisió de l'accessibilitat

24 abril 2020

Logo de l'OAW

Este informe, lligat a les revisions en profunditat establides per la Comissió Europea en la Decisió d'Execució (UE) 2018/1524, s'obri a consulta per a comptar amb la participació de tots els actors involucrats en l'accessibilitat: administracions públiques, sector empresarial, associacions de persones amb discapacitat i qualsevol altre actor particular que vullga participar

El Reial decret 1112/2018 (Obri en nova finestra) sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions mòbils del sector públic establix el marc perquè les entitats obligades realitzen revisions d'accessibilitat, les quals han d'abastar tots els requisits exigits i tindre en consideració tant aspectes de revisió automàtica com a aspectes de revisió manual experta. Estes revisions han de respectar les condicions mínimes exigides per a les revisions en profunditat establides per la Comissió Europea en la Decisió d'Execució (UE) 2018/1524.

La primera revisió d'accessibilitat ha d'haver-se realitzat, en el cas dels llocs web abans de 20 de setembre de 2020 i, en el cas de les aplicacions per a dispositius mòbils abans del 20 de setembre de 2021.

Estes revisions han de realitzar-se tant en la fase de disseny dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils com abans de la seua posada en funcionament. Una vegada posat en funcionament, les revisions han de ser periòdiques amb la finalitat de garantir el manteniment del seu compliment al llarg del temps, amb un període màxim de validesa de 3 anys (establit per la metodologia europea) si bé es recomana especialment realitzar una revisió de l'accessibilitat si es realitzen canvis substancials.

El resultat d'estes revisions ha de quedar recollit en un Informe de revisió de l'accessibilitat, que la Unitat Responsable d'Accessibilitat ha d'incloure-ho en l'Informe anual de seguiment sobre compliment d'accessibilitat, que ha de presentar a l'òrgan responsable de seguiment i presentació d'informes davant la Comissió Europea, açò és al Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital (competències transferides des de el Ministeri de Política Territorial i Funció Pública).

En este context, l'Observatori d'Accessibilitat Web fa públic la proposta del document Informe de revisió de l'accessibilitat(Obri en nova finestra) , que serà el model que les entitats obligades hauran d'omplir per a reflectir els resultats de les revisions d'accessibilitat. Per a la definició de la versió definitiva es vol comptar amb la participació de tots els actors involucrats sobre este tema:

  • Les administracions públiques: a través de la Xarxa de Contactes d'Accessibilitat Digital, el Grup de Treball de "Accessibilitat Digital en les AAPP" del Comité de direcció TIC, el Grup de Treball "Observatori, Indicadors i Mesures" de la Comissió Sectorial d'Administració Electrònica i qualsevol entitat obligada pel Reial decret que vullga enviar directament els seus comentaris.
  • Associacions de persones amb discapacitat.
  • Sector empresarial involucrat en l'accessibilitat digital.
  • Qualsevol altre actor a títol particular que desitge participar.

Animem al fet que totes les persones interessades envien els seus comentaris a través dels llits oficials que se'ls hagen pogut comunicar o/i a través del fòrum de debat Informe revisió accessibilitat habilitat sobre este tema. El termini de recepció de comentaris estarà obert fins al 15 de maig de 2020.

El document s'ha creat i verificat utilitzant el paquet ofimàtic gratuït LibreOffice 6.3.4.2. Per esta raó, el document es compartix en format ODS. Addicionalment s'oferix una versió per a Microsoft Excel, que no ha sigut verificada ni està plenament operativa, per la qual cosa es recomana l'ús de la versió ODS.

  • Accessibilitat
Punt d'Accés General
 
Punt d'Accés General