El Reial decret 1112/2018 sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions mòbils del sector públic estableix el marc perquè les entitats obligades realitzin revisions d'accessibilitat, les quals han d'abastar tots els requisits exigits i tenir en consideració tant aspectes de revisió automàtica com a aspectes de revisió manual experta. Aquestes revisions han de respectar les condicions mínimes exigides per a les revisions en profunditat establertes per la Comissió Europea en la Decisió d'Execució (UE) 2018/1524.
La primera revisió d'accessibilitat ha d'haver-se realitzat, en el cas dels llocs web abans de 20 de setembre de 2020 i, en el cas de les aplicacions per a dispositius mòbils abans del 20 de setembre de 2021.
Aquestes revisions han de realitzar-se tant en la fase de disseny dels llocs web i aplicacions per a dispositius mòbils com abans de la seva posada en funcionament. Una vegada posat en funcionament, les revisions han de ser periòdiques amb la finalitat de garantir el manteniment del seu compliment al llarg del temps, amb un període màxim de validesa de 3 anys (establert per la metodologia europea) si bé es recomana especialment realitzar una revisió de l'accessibilitat si es realitzen canvis substancials.
El resultat d'aquestes revisions ha de quedar recollit en un Informe de revisió de l'accessibilitat, que la Unitat Responsable d'Accessibilitat ha d'incloure-ho en l'Informe anual de seguiment sobre compliment d'accessibilitat, que ha de presentar a l'òrgan responsable de seguiment i presentació d'informes davant la Comissió Europea, això és al Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital (competències transferides des de el Ministeri de Política Territorial i Funció Pública).
En aquest context, l'Observatori d'Accessibilitat Web fa públic la proposta del document Informe de revisió de l'accessibilitat , que serà el model que les entitats obligades hauran d'emplenar per reflectir els resultats de les revisions d'accessibilitat. Per a la definició de la versió definitiva es vol comptar amb la participació de tots els actors involucrats sobre este tema:
- Les administracions públiques: a través de la Xarxa de Contactes d'Accessibilitat Digital, el Grup de Treball de "Accessibilitat Digital en les AAPP" del Comitè de direcció TIC, el Grup de Treball "Observatori, Indicadors i Mesures" de la Comissió Sectorial d'Administració Electrònica i qualsevol entitat obligada pel Reial decret que vulgui enviar directament els seus comentaris.
- Associacions de persones amb discapacitat.
- Sector empresarial involucrat en l'accessibilitat digital.
- Qualsevol altre actor a títol particular que desitgi participar.
Animem al fet que totes les persones interessades enviïn els seus comentaris a través de les lleres oficials que se'ls hagin pogut comunicar o/i a través del fòrum de debat Informi revisió accessibilitat habilitat sobre este tema. El termini de recepció de comentaris estarà obert fins al 15 de maig de 2020.
El document s'ha creat i verificat utilitzant el paquet ofimàtic gratuït LibreOffice 6.3.4.2. Per aquesta raó, el document es comparteix en format ODS. Addicionalment s'ofereix una versió per Microsoft Excel, que no ha estat verificada ni està plenament operativa, per la qual cosa es recomana l'ús de la versió ODS.
- Borrador Informe de revisió de l'accessibilitat (ODS 153 KB)
- Borrador Informe de revisió de l'accessibilitat (XLSX 556 KB)