Carpeta Ciutadana, del Punt d'Accés General, premie CNIS 2017 a Millor projecte de transformació digital o administració electrònica

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

24 febrer 2017

En el Congrés Nacional d'Innovació de Sevicios Públics (CNIS) 2017, la Carpeta  Ciutadana del Punt d'Accés General va ser reconeguda com a “Millor projecte de Transformació Digital o Administració Electrònica”.

Amb este guardó es posa en valor el treball realitzat  per la Secretaria General d'Administració Digital dependent del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública amb la col·laboració de tots els departaments ministerials i organismes de l'Administració General de l'Estat,  les administracions de les Comunitats Autònomes i de les Entitats Locals.

Carpeta Ciutadana(Obri en nova finestra)  proporciona un punt d'accés en internet on els ciutadans i empreses amb una sola identificació i sense un registre previ poden:

• Realitzar el seguiment en temps real de la seua activitat amb l'Administració. Es mostren els expedients en tramitació, l'estat de les sol·licituds i escrits presentats; es facilita l'accés a les notificacions podent comparéixer a les notificacions pendents; i es consulten i gestionen les representacions atorgades i les que li han atorgat.
  • Conéixer i accedir a les seues dades  en poder de l'Administració. Transparència en les dades existents dels ciutadans en les Administracions Públiques.
  • Conéixer l'ús que les Administracions Públiques realitzen de les seues dades. Transparencia del uso que las administraciones realizan de los datos de los ciudadanos y transparencia en las acciones de la Administración.

Carpeta Ciutadana interopera amb totes les Administracions (AGE, CCAA i EELL) i els seus Organismes Públics per a mostrar la seua informació integrada en un  punt per a comoditat de l'interessat i protegir-li de la complexitat organitzativa de les Administracions Públiques.

Además, para el caso de CCAA y EELL que disponen de sus propias Carpetas se cuentan con las herramientas y servicios de interoperabilidad que permiten la federación de ambos servicios. De tal forma, que los ciudadanos o empresas cualquiera que haya sido su Carpeta de acceso pueda conocer su información en relación con las administraciones públicas.

Amb la Carpeta Ciutadana es facilita enormement la relació dels ciutadans amb les administracions públiques  en oferir un punt d'accés on consultar la seua informació d'una forma integrada i sense necessitat d'un registre previ.

Més informació en la solució del CTT " Carpeta Ciutadana ".

• Servicis electrònics
  • Infraestructures i servicis comuns