La Diputació de Castelló desenvolupa una App mòbil que connecta els ajuntaments amb els ciutadans.

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

13 abril 2015

Es tracta d'un innovador canal de participació ciutadana que oferix tota la informació municipal, adaptada a versió mòbil, i permet una comunicació instantània i multimèdia entre el ciutadà i el seu Ajuntament, com per exemple alertar sobre els bàndols municipals, informar sobre alguna incidència en la via pública amb foto inclosa o registrar suggeriments o preguntes.

Ja està disponible, a manera de versió de prova, per als municipis pilot de l'Alcora, Almassora, Nules i Benassal en el sistema operatiu Android, que es pot descarregar ja en el Google Play, i en breu també estarà per a dispositius Mac. Tots aquells ajuntaments que ho sol·liciten podran adherir-se a esta aplicació que se sincronitza automàticament amb els portals web municipals que gestiona la Diputació, sent a dia d'hui 117 dels 135 pobles.

El president de la Diputació ha afirmat que amb la Seu Electrònica, els ajuntaments obrin les 24 hores del dia i els 365 dies de l'any als veïns, sense horaris, cues ni papers; i ara amb esta aplicació mòbil tota la informació municipal viatja sempre amb el ciutadà i li permet comunicar-se a l'instant amb el seu ajuntament. Es tracta de la major ferramenta de transparència i participació ciutadana al servici dels 600.000 castellonencs.

Tots els ajuntaments interessats poden posar-se en contacte amb el SEPAM per a adherir-se o consultar qualsevol qüestió sobre l'aplicació. cal ressaltar que en el seu disseny s'ha buscat la senzillesa i practicidad, amb l'objectiu que siga fàcil d'utilitzar per a tot tipus d'usuaris i així trencar amb la bretxa digital entre diferents generacions.

Entre els diferents apartats de l'App destaquen la informació municipal sobre corporació, llocs d'interés o instal·lacions municipals; les últimes notícies, bàndols, que s'actualitzaran en directe, agenda d'esdeveniments, ferramentes de participació ciutadana com la bústia de suggeriments o el reporte d'incidències; i directori municipal amb els telèfons, mails i contactes d'interés.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Desenvolupament de Sistemes, Aplicacions i Solucions Informàtiques
  • Cooperació interadministrativa