accesskey_mod_content

"Client @firma mòbil" disponible per a Android

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

20 febrer 2013

Logo @ firma mòbil

El Cliente@firma Mòbil permet incorporar la firma electrònica als servicis d'administració electrònica des de dispositius mòbils. L'APP està ja disponible per a Android i pròximament estarà disponible per a iOs

El projecte Client @firma permet integrar tecnologies de firma electrònica en aplicacions Web d'una manera ràpida i segur, amb independència del maquinari o programari que puga utilitzar l'usuari per a accedir a estes aplicacions, complint d'esta manera el principi de neutralitat tecnològica. Perseguix ampliar la compatibilitat en la provisió de servicis públics basats en firmes electròniques i certificats amb un mínim esforç i inversió per part del proveïdor d'estos servicis.

La creixent tendència a utilitzar dispositius mòbils per a connectar-se a internet fa necessari adaptar el client @firma de l'entorn de l'ordinador de sobretaula al món mòbil, ampliat la compatibilitat actual (Windows, Linux, MAC) als sistemes operatius mòbils més estesos. Amb este objectiu el Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques ha desenvolupat l'aplicació per a dispositius mòbils `Cliente@firma Mòbil´, que permet incorporar la firma electrònica als servicis d'administració electrònica amb un mínim esforç i inversió i sense necessitat per part de l'integrador d'adquirir llicències de programari o integrar complexos productes en els seus servidors.

D'esta manera es facilita la implantació dels servicis basats en firma electrònica, accessibles ara també a través del canal mòbil, mantenint una experiència d'usuari homogènia i satisfactòria.

L'APP no proporciona funcionalitats o utilitat directament a l'usuari, sinó que ha de ser integrada pels servicis d'administració electrònica que desitgen incorporar mobilitat. Aquelles aplicacions que ja fan ús del miniapplet d'@firma tenen compatibilitat amb la firma en mobilitat quasi automàticament. Pot realitzar una demostració d'ús a través de la següent pàgina Web: https://valide.redsara.es/firmamovil/demo.html(Obri en nova finestra)

Para més informació sobre el Client @firma o com integrar la firma mòbil en les seues aplicacions pot consular la iniciativa relacionada:

El projecte Client @firma i `Cliente@firma Mòbil´ és programari lliure. Pot obtindre més informació sobre la comunitat de desenvolupament en:

L'aplicació `Cliente@firma Mòbil´està disponible per a plataformes amb sistema operatiu Android(Obri en nova finestra) , per a la seua descàrrega de forma gratuïta des de Google Play. I en un futur ho estarà també para iOS (Apple).

• Identitat i Firma electrònica
    • Programari Lliure