accesskey_mod_content

"Client @signa mòbil" disponible per a Android

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

20 febrer 2013

Logo @ signa mòbil

El Cliente@firma Mòbil permet incorporar la signatura electrònica als serveis d'administració electrònica des de dispositius mòbils. L'APP està ja disponible per a Android i pròximament estarà disponible per iOs

El projecte Client @signa permet integrar tecnologies de signatura electrònica en aplicacions Web d'una manera ràpida i segur, amb independència del maquinari o programari que pugui utilitzar l'usuari per accedir a aquestes aplicacions, complint d'aquesta manera el principi de neutralitat tecnològica. Persegueix ampliar la compatibilitat en la provisió de serveis públics basats en signatures electròniques i certificats amb un mínim esforç i inversió per part del proveïdor d'aquests serveis.

La creixent tendència a utilitzar dispositius mòbils per connectar-se a internet fa necessari adaptar el client @signa de l'entorn de l'ordinador de sobretaula al món mòbil, ampliat la compatibilitat actual (Windows, Linux, MAC) als sistemes operatius mòbils més estesos. Amb aquest objectiu el Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques ha desenvolupat l'aplicació per a dispositius mòbils `Cliente@firma Mòbil´, que permet incorporar la signatura electrònica als serveis d'administració electrònica amb un mínim esforç i inversió i sense necessitat per part de l'integrador d'adquirir llicències de programari o integrar complexos productes en els seus servidors.

D'aquesta manera es facilita la implantació dels serveis basats en signatura electrònica, accessibles ara també a través del canal mòbil, mantenint una experiència d'usuari homogènia i satisfactòria.

L'APP no proporciona funcionalitats o utilitat directament a l'usuari, sinó que ha de ser integrada pels serveis d'administració electrònica que desitgin incorporar mobilitat. Aquelles aplicacions que ja fan ús del miniapplet d'@signatura tenen compatibilitat amb la signatura en mobilitat gairebé automàticament. Pot realitzar una demostració d'ús a través de la següent pàgina Web: https://valide.redsara.es/firmamovil/demo.html(Obre en nova finestra)

Para més informació sobre el Client @signa o com integrar la signatura mòbil en les seves aplicacions pot consular la iniciativa relacionada:

El projecte Client @signa i `Cliente@firma Mòbil´ és programari lliure. Pot obtenir més informació sobre la comunitat de desenvolupament en:

L'aplicació `Cliente@firma Mòbil´està disponible per a plataformes amb sistema operatiu Android(Obre en nova finestra) , per a la seva descàrrega de forma gratuïta des de Google Play. I en un futur ho estarà també para iOS (Apple).

• Identitat i Signatura electrònica
    • Programari Lliure