D'esta forma, la documentació en paper es retorna al ciutadà, i no es custodia, ni s'arxiva, solament es reenvía la imatge dels documents. Açò suposa un important estalvi de costos, ja que es calcula 3,5 euros per enviament, i de temps, tant per a l'Administració com per al ciutadà, ja que es reduïxen terminis de setmanes a uns simples segons.
A través d'ORVE, la interconnexió electrònica de registres permet reduir substancialment els costos de valisa i intercanvi del paper entre administracions, ja que amb l'actual marc normatiu i tècnic és possible digitalitzar completament el paper presentat en finestreta i retornar-li-ho al ciutadà.
Este projecte funciona des del passat 2 de juliol en la Comunitat de Madrid, on s'han integrat 392 oficines de tots els nivells administratius: municipis, oficines autonòmiques i de l'Administració General de l'Estat.
El secretari d'Estat ha estat acompanyat pel Secretari d'Estat de Telecomunicacions i Societat de la Informació, Víctor Calvo-Sotelo Ibáñez-Martín, el conseller de Presidència madrileny, Salvador Victoria, la segona tinent d'Alcalde de Madrid, Concepción Dancausa, i el secretari general de la Federació Espanyola de Municipis (FEMP), Ángel Fernández, i el president de la Federació Madrilenya de Municipis, David Pérez.