Presentació de l'Oficina de Registre Virtual (ORVE), un nou avanç en la ‘Administració sense papers’.

• Opinar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

09 gener 2013

El secretari d'Estat d'Administracions Públiques, Antonio Beteta, ha presidit la presentació de l'Oficina de Registre Virtual (ORVE), un nou avanç en la ‘Administració sense papers’, ja que permet escanejar el paper que presenta el ciutadà en les oficines de registre, aplicant la digitalització en els llocs de finestreta amb plena validesa jurídica, i enviant electrònicament a l'instant la documentació a la destinació.

D'aquesta forma, la documentació en paper es retorna al ciutadà, i no es custodia, ni s'arxiva, solament es reenvía la imatge dels documents. Això suposa un important estalvi de costos, ja que es calcula 3,5 euros per enviament, i de temps, tant per a l'Administració com per al ciutadà, ja que es redueixen terminis de setmanes a uns simples segons.

A través d'ORVE, la interconnexió electrònica de registres permet reduir substancialment els costos de valisa i intercanvi del paper entre administracions, ja que amb l'actual marc normatiu i tècnic és possible digitalitzar completament el paper presentat en finestreta i retornar-li-ho al ciutadà.

Aquest projecte funciona des del passat 2 de juliol en la Comunitat de Madrid, on s'han integrat 392 oficines de tots els nivells administratius: municipis, oficines autonòmiques i de l'Administració General de l'Estat.

El secretari d'Estat ha estat acompanyat pel Secretari d'Estat de Telecomunicacions i Societat de la Informació, Víctor Calvo-Sotelo Ibáñez-Martín, el conseller de Presidència madrileny, Salvador Victoria, la segona tinent d'Alcalde de Madrid, Concepción Dancausa, i el secretari general de la Federació Espanyola de Municipis (FEMP), Ángel Fernández, i el president de la Federació Madrilenya de Municipis, David Pérez.

Més informació(Obre en nova finestra)

• Cooperació interadministrativa