El Pla de Transformació digital de l'Administració General de l'Estat i els seus Organismos Públicos , la Estrategia TIC, constituye el marco estratégico global para avanzar en la transformación de la Administración, estableciendo sus principios rectores, los objetivos y las acciones para alcanzarlos, así como los hitos para el desarrollo gradual de la Administración Digital con un horizonte temporal hasta 2020.
La estrategia TIC incorpora las recomendaciones de la OCDE para la elaboración de estrategias de Administración digital y se alimenta de la estrecha relación con los actos, políticas y servicios de la Unión Europea alineándose con la agenda digital per a Espanya i la nova estratègia de la Comissió Europea per al Mercat Únic Digital . Així mateix, és un clar instrument per a l'aplicació de les noves lleis 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic .
La construcció de l'Estratègia TIC ha sigut impulsada des de la Direcció de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions - DTIC desde finales del año 2014. Su gestación ha sido un proceso colaborativo en el que han participado desde los diferentes departamentos de la AGE a través de los òrgans de governança aconseguint aconseguir un consens generalitzat.
L'estratègia TIC va ser presentada en Comissió d'Estratègia TIC – CETIC el 15 de Septiembre de 2015. En esta reunión, en la que participaron representantes de todos los ministerios al más alto nivel de responsabilidad, se aprobó la elevación a Consejo de Ministros de la aprobación de la Estrategia TIC y la estrategia ha sido finalmente aprobada en el Consejo de Ministros del 2 de octubre de 2015.
La CETIC també va aprovar dos documents clau per a iniciar la prestació de servicis compartits: el Marque regulador per a la declaració de servicis compartits i la primera declaració de 14 servicis compartits. Esta figura, els servicis compartits , creada pel Reial decret 806/2014, de 19 de setembre, és un dels instruments operatius fonamentals de la nova governança TIC i s'enquadra dins de l'objectiu estratègic 3 de l'Estratègia “Major eficiència en la prestació dels servicis TIC”, concretament la línia d'acció 6 “Proveir de manera compartida servicis comuns”.
Para poner en marcha e implantar la Estrategia TIC es imprescindible que todas las Comissions Ministerials d'Administració Digital – CMAD elaboren un pla d'acció departamental per a la transformació digital que, seguint les línies establides en l'estratègia general, definisca les pautes per a la digitalització dels seus servicis i el redissenye integral dels seus processos. Amb el propòsit que estos plans seguisquen una mateixa estructura i no es desvien dels objectius establits per l'estratègia general s'ha elaborat un documente amb directrius per a la definició d'aquests plans .
0 Comentaris
No hi ha comentaris