- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seua Història Clínica en l'app “La meua Carpeta Ciudadana”
- Disponible la tercera versió oficial de Mi Carpeta Ciudadana
- La Seguridad Social comienza a publicar sus notificaciones en la Dirección Electrónica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seues notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8
1300 Entidades Locales ja es beneficien del servici del Portal de la Transparència en el núvol
"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".
19 gener 2016
La DTIC oferix gratuïtament este servici destinat al fet que les entitats locals posen en marxa el seu portal de transparència previst en la Llei de la transparència, accés a la informació pública i el bon govern. Les entitats locals que encara no compten amb portal de transparència tenen a la seua disponibilitat este servici al que poden adherir-se sense que existisca un límit de termini
La Direcció de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques, conscient de les necessitats que havien d'escometre les Entidades Locales per a donar compliment al que es disposa Llei de transparència, d'accés a la informació pública i bon govern, va posar a la disposició de totes les interessades el servici del Portal de la Transparència en el núvol per a entitats locals.
Els resultats aconseguits pel servici han sigut excel·lents. A dia d'hui, 1.300 entitats locals han sol·licitat formar part de la comunitat de la “Transparència Local” i s'han adherit al servici, materialitzat gràcies a l'Acord marc de col·laboració firmat per la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies ( FEMP).
Les entitats locals que encara no compten amb portal de transparència tenen a la seua disponibilitat este servici al que poden adherir-se sense que existisca un límit de termini per a fer-ho.
El servici oferit per la DTIC es fonamenta, d'una banda, en l'experiència i recursos adquirits durant la implantació del portal de transparència en l'Administració General de l'Estat i, per un altre, en la pròpia naturalesa d'aquest Departament, unitat amb competències assignades per a racionalitzar l'ús de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions i prestar servicis i infraestructures comunes. Esta aposta per una estratègia de reutilització del programari i les infraestructures ja disponibles ha permès estalvis importants, tant de temps com de diners, a nombroses entitats locals.
El servici oferit per la DTIC facilita complir, tant amb les obligacions de publicitat activa, com amb les relatives al dret d'accés a la informació pública, permetent per tant gestionar els continguts i tramitar les diferents sol·licituds d'accés que es reben.
Cada entitat local que s'adherisca al servici rep la infraestructura física, lògica i de comunicacions del seu Portal de Transparència, de manera completament gratuïta. Queda baix la seua responsabilitat, la configuració de la seua aparença i per descomptat el subministrament dels continguts i la gestió de totes les sol·licituds d'accés.
La DTIC también facilita en gran medida la provisión de contenidos dado que el portal reutiliza las bases de datos centralizadas, en las que las entidades locales vierten determinada rinformación de carácter económico, organizativo, contractual, etc… Se trata de un valor añadido para estas instituciones porque, de esta forma, los portales se nutren con buena parte de la publicidad activa que están obligados a contener, sin que ello requiera el menor esfuerzo para las mismas.
En qualsevol cas, la Llei 19/2013 de transparència, accés a la informació pública i bon govern, deixava dins de l'àmbit de decisió de cada entitat local quin seria la forma en la qual prestaren el servici. Per tant, en uns casos han optat per construir i operar els seus propis portals, en uns altres per utilitzar servicis oferits per diputacions o comunitats autònomes i en uns altres per l'opció d'este servici oferit per la DTIC.
- Govern obert, Informes i Estudios
Destacats CTT
- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seua Història Clínica en l'app “La meua Carpeta Ciudadana”
- Disponible la tercera versió oficial de Mi Carpeta Ciudadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seues notificacions en la Direcció Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seues notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8