accesskey_mod_content

El Ministeri de Justícia implanta noves actualitzacions en l'Escriptori Virtual d'Inmediación Digital

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

27 setembre 2023

Amb elles es reforcen la flexibilitat i la seguretat de l'usuari, i permet als funcionaris l'atenció de tràmits per videoconferència, a més de crear i gestionar cites.

El Ministeri de Justícia ha implantat noves actualitzacions en l'Escriptori Virtual d'Inmediación Digital (EVID) que refuerzan la flexibilidad y la seguridad del usuario, y permite a los funcionarios la atención de trámites por videoconferencia, además de crear y gestionar citas.

La ministra de Justicia en funciones ha explicado que estos avances en el EVID “milloren i agilitzen les gestions que realitzen tant els treballadors de l'Administració de Justícia, així com a la ciutadania, ja que la transformació digital proporciona un canvi integral que beneficia a tots els involucrats".  

Segons dades del Ministeri, des de gener de 2020 fins a agost de 2023 s'han registrat més de 100.000 actuacions no presencials en diverses províncies d'Espanya. Entre les dades més destacables estan els de Illes Balears, amb 25.723 actuacions resoltes; els de Granada, amb16.604; o les de Badajoz, amb un total de 14.431 actuacions realitzades.

Implantacions desenvolupades en les dos últimes versions d'EVID

Entre les implantacions més importants desenvolupades en les dos últimes versions d'estan EVID la d'Autenticació amb Cl@ve Justícia i l'habilitació de l'opció d'utilitzar Certificados de Seudónimo, especialment usats pels Cossos i Forces de Seguretat de l'Estat o els facultatius.

Además, se han implementado reuniones mixtas, que combinan la participación remota de una de las partes a través de videoconferencia con la presencia física de la otra en el órgano judicial. Con esta medida se realizará la identificación y la firma mediante dispositivos capturadores de la firma, permitiendo en todo caso mantener la actuación digital, sin soporte papel.

​En cuanto a los dispositivos inteligentes, la ciudadanía también tiene la posibilidad de visualizar el justificante que se comparte en pantalla por parte del órgano correspondiente. Así mismo, se habilita la incorporación de información en cada actuación, facilitando la inclusión de estos actos en el expediente judicial y permitiendo encontrar más fácilmente la misma. De esta forma, la plataforma está preparada para futuras integraciones con otros sistemas como Minerva.

Actualment s'estan treballant en noves millores, com l'optimització dels correus per a optimitzar la comunicació, agregar un rang de visió per als convocats, facilitar la cerca d'ajuda o establir un protocol d'actuació per als organismes.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Informació i dades del sector públic
  • Infraestructures i servicis comuns