El Ministeri de Justícia ha implantat noves actualitzacions en l'Escriptori Virtual d'Inmediación Digital (EVID) que refuerzan la flexibilidad y la seguridad del usuario, y permite a los funcionarios la atención de trámites por videoconferencia, además de crear y gestionar citas.
La ministra de Justicia en funciones ha explicado que estos avances en el
Segons dades del Ministeri, des de gener de 2020 fins a agost de 2023 s'han registrat més de 100.000 actuacions no presencials en diverses províncies d'Espanya. Entre les dades més destacables estan els de Illes Balears, amb 25.723 actuacions resoltes; els de Granada, amb16.604; o les de Badajoz, amb un total de 14.431 actuacions realitzades.
Implantacions desenvolupades en les dos últimes versions d'EVID
Entre les implantacions més importants desenvolupades en les dos últimes versions d'estan
Además, se han implementado reuniones mixtas, que combinan la participación remota de una de las partes a través de videoconferencia con la presencia física de la otra en el órgano judicial. Con esta medida se realizará la identificación y la firma mediante dispositivos capturadores de la firma, permitiendo en todo caso mantener la actuación digital, sin soporte papel.
En cuanto a los dispositivos inteligentes, la ciudadanía también tiene la posibilidad de visualizar el justificante que se comparte en pantalla por parte del órgano correspondiente. Así mismo, se habilita la incorporación de información en cada actuación, facilitando la inclusión de estos actos en el expediente judicial y permitiendo encontrar más fácilmente la misma. De esta forma, la plataforma está preparada para futuras integraciones con otros sistemas como Minerva.
Actualment s'estan treballant en noves millores, com l'optimització dels correus per a optimitzar la comunicació, agregar un rang de visió per als convocats, facilitar la cerca d'ajuda o establir un protocol d'actuació per als organismes.