El Ministeri de Justícia ha implantat noves actualitzacions en l'Escriptori Virtual d'Inmediación Digital (EVID) que reforcen la flexibilitat i la seguretat de l'usuari, i permet als funcionaris l'atenció de tràmits per videoconferència, a més de crear i gestionar cites.
La ministra de Justícia en funcions ha explicat que aquests avanços en
Segons dades del Ministeri, des de gener de 2020 fins a agost de 2023 s'han registrat més de 100.000 actuacions no presencials en diverses províncies d'Espanya. Entre les dades més destacables estan els de Illes Balears, amb 25.723 actuacions resoltes; els de Granada, amb16.604; o les de Badajoz, amb un total de 14.431 actuacions realitzades.
Implantacions desenvolupades en les dues últimes versions d'EVID
Entre les implantacions més importants desenvolupades en les dues últimes versions d'estan
A més, s'han implementat reunions mixtes, que combinen la participació remota d'una de les parts a través de videoconferència amb la presència física de l'altra en l'òrgan judicial. Amb aquesta mesura es realitzarà la identificació i la signatura mitjançant dispositius capturadores de la signatura, permetent en tot caso mantenir l'actuació digital, sense suport paper.
Quant als dispositius intel·ligents, la ciutadania també té la possibilitat de visualitzar el justificant que es comparteix en pantalla per part de l'òrgan corresponent. Així mateix, s'habilita la incorporació d'informació en cada actuació, facilitant la inclusió d'aquests actes en l'expedient judicial i permetent trobar més fàcilment la mateixa. D'aquesta forma, la plataforma està preparada per a futures integracions amb altres sistemes com Minerva.
Actualment s'estan treballant en noves millores, com l'optimització dels correus per optimitzar la comunicació, agregar un rang de visió per als convocats, facilitar la cerca d'ajuda o establir un protocol d'actuació per als organismes.