El 15 d'octubre s'habilitarà l'accés perquè tots els organismes del Sector públic actualitzen o incloguen per primera vegada les seues dades en la plataforma INES (Informe Nacional de l'Estat de Seguretat) . Així ho exigix l'article 35 del Reial decret 3/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat (ENS), que establix l'obligació d'avaluar regularment l'estat de la seguretat dels sistemes de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació del Sector públic i la necessitat d'establir un sistema de mesurament.
Enguany, la plataforma INES compta amb noves funcionalitats que contribuiran a conéixer i gestionar l'estat de la seguretat dels sistemes d'informació:
- Els organismes comptaran amb capacitats de supervisió de les seues entitats depenents per a conéixer el seu estat i necessitats de seguretat.
- S'inclourà un nou mòdul d'Anàlisi de Dades on es podran extraure conclusions i realitzar el seguiment de la participació i l'estat de la seguretat dels organismes en temps real.
- S'inclourà un nou mòdul d'Anàlisi de Riscos Simplificat on els organismes podran conéixer ràpidament les vulnerabilitats i amenaces dels seus sistemes TIC.
- Amb l'objectiu de fomentar la millora contínua i la gestió de la seguretat, INES romandrà obert com a plataforma perquè els organismes puguen actualitzar les seues dades i conéixer els seus índexs de seguretat TIC durant tot l'any.
Per a facilitar esta tasca, el Centre Criptològic Nacional (CCN) posa a la disposició de tots els organismes un curs d'INES online , vídeos d'ajuda en la plataforma VANESA , les dos Guies CCN-STIC relacionades amb la ferramenta: Guia 824 INES i Guia 844 Manual de INES .
Els organismes que encara no hagen introduït les dades en la INES en anys anteriors podran donar-se de alta enviant un correu electrònic a ines@ccn-cert.cni.es, sent necessari comptar amb el registre previ en la part privada del portal del CCN-CERT.