O 15 de outubro habilitarase o acceso para que todos os organismos do Sector público actualicen ou inclúan por primeira vez os seus datos na plataforma INES (Informe Nacional do Estado de Seguridade) . Así o esixe o artigo 35 do Real Decreto 3/2010, do 8 de xaneiro, polo que se regula o Esquema Nacional de Seguridade (ENS), que establece a obriga de avaliar regularmente o estado da seguridade dos sistemas das Tecnoloxías da Información e a Comunicación do Sector público e a necesidade de establecer un sistema de medición.
Este ano, a plataforma INES conta con novas funcionalidades que contribuirán a coñecer e xestionar o estado da seguridade dos sistemas de información:
- Os organismos contarán con capacidades de supervisión das súas entidades dependentes para coñecer o seu estado e necesidades de seguridade.
- Incluirase un novo módulo de Análise de Datos onde se poderán extraer conclusións e realizar o seguimento da participación e o estado da seguridade dos organismos en tempo real.
- Incluirase un novo módulo de Análise de Riscos Simplificado onde os organismos poderán coñecer rapidamente as vulnerabilidades e ameazas dos seus sistemas TIC.
- Co obxectivo de fomentar a mellora contínua e a xestión da seguridade, INES permanecerá aberto como plataforma para que os organismos poidan actualizar os seus datos e coñecer os seus índices de seguridade TIC durante todo o ano.
Para facilitar esta tarefa, o Centro Criptolóxico Nacional (CCN) pon a disposición de todos os organismos un curso de INES en liña , vídeos de axuda en a plataforma VANESA , as dúas Guías CCN-STIC relacionadas coa ferramenta: Guía 824 INES e Guía 844 Manual de INES .
Os organismos que aínda non introducisen os datos na INES en anos anteriores poderán darse de alta enviando un correo electrónico a ines@ccn-cert.cni.es, sendo necesario contar co rexistro previo na parte privada do portal do CCN-CERT.