accesskey_mod_content

Guia per a la sol·licitud de subvencions per a la digitalització de les entitats locals de menys de 50.000 habitants

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

02 setembre 2022

Les entitats locals de menys de 50.000 habitants poden sol·licitar fins al 15 de desembre les subvencions per als seus projectes de transformació digital i modernització en el marc del Pla de Recuperació. 

El Ministeri de Política Territorial convoca, mitjançant l'Orde Orde Ministerial TER/836/2022(Obri en nova finestra) , subvencions per import de 154.508.061,23 euros per a la transformació digital i modernització de les administracions d'entitats locals amb menys de 50.000 habitants, excepte municipis que siguen capital de província, i de les ciutats de Ceuta i Melilla,  en el marc del Component 11 del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), i com a part de les actuacions previstes en l'Eix 3 del Pla de Digitalització de les Administracions Públiques 2021-2025 .

Esta convocatòria es dirigix al finançament de projectes que permeten a les entitats locals millorar l'eficiència i eficàcia dels empleats públics, que impulsen la reutilització dels servicis i solucions digitals i promoguen l'ús actiu de les tecnologies emergents en el desplegament de nous servicis digitals, amb l'objectiu general de reduir la bretxa digital.

Els projectes hauran d'estar alineats amb el Component 11 del PRTR, i en particular amb la seua Inversió 3 de Transformació Digital i Modernització del Ministeri de Política Territorial, del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública, i de les Administracions de les Comunitats Autònomes i les Entitats Locals, així com amb l'Estratègia Espanya Digital 2026, el Pla de Digitalització de les Administracions Públiques 2021-2025 i altres accions de modernització dirigides al sector públic.

El Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, a través de la Secretaria General d'Administració Digital, col·laborarà amb el Ministeri de Política Territorial en la tramitació de les ajudes a través de la valoració tècnica dels projectes presentats, i oferix una guia amb les característiques tècniques dels projectes finançables(Obri en nova finestra) , que detalla el marc i format al que hauran d'ajustar-se, les actuacions finançables que podran incloure, així com un model per al resum executiu que haurà d'incloure's en la sol·licitud. 

Les sol·licituds hauran de presentar-se exclusivament per via electrònica a través de la seu electrònica del Ministeri de Política Territorial(Obri en nova finestra) . El termini de presentació acaba a les 15:00 hores del 15 de desembre de 2022.

Amb l'objectiu de donar suport a les entitats locals en este procés i resoldre els dubtes que puguen plantejar les EELL per a la definició i presentació dels seus projectes i la sol·licitud de les subvencions, la Secretaria General d'Administració Digital es posa a disposició un servici de suport amb el qual es pot contactar mitjançant un formulari online(Obri en nova finestra)  o través del telèfon 673040069, de dilluns a divendres, en horari de 8:00 a 19:00 hores.

  • Cooperació interadministrativa
  • Desenvolupament de Sistemes, Aplicacions i Solucions Informàtiques