accesskey_mod_content

Casi 8 de cada 10 personas han interactuado por Internet con las AAPP en los últimos 12 meses

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

30 novembre 2022

L'INE publica l'Enquesta sobre Equipament i Ús de Tecnologies de la Informació i Comunicació en les Llars de l'any 2022, que inclou informació sobre l'ús de l'administració electrònica.

L'Institut Nacional d'Estadística (INE) ha publicat l'Enquesta sobre Equipament i Ús de Tecnologies de la Informació i Comunicació en les Llars de l'any 2022, que tiene como objetivo obtener datos del desarrollo y evolución de la Sociedad de la Información. Para ello se recoge información del equipamiento de los hogares en tecnologías de información y la comunicación (conexión a internet, telefonía fija y móvil, equipamiento informático) y del uso y los nuevos hábitos de la población española respecto a Internet: frecuencia de uso y servicios de Internet, Administració Electrònica, comerç electrònic, Internet de les coses, Eco TIC i teletreball.

En l'àmbit de l'administració electrònica, l'enquesta reflectix que quasi 8 de cada 10 persones de 16 a 74 anys han contactat o interactuat amb les administracions o servicis públics a través d'Internet en els 12 últims mesos per motius particulars. Esto supone un incremento de 11,0 puntos respecto a 2021. Por edad, interactúan en mayor proporción los de 25 a 54 años. Por sexo, apenas se aprecian diferencias

Los trámites más frecuentes han sido: el 63,5% ha descargado o impreso algún formulario oficial, el 54,3% ha concertado una cita o realizado una reserva y el 44,8% ha accedido a la información almacenada sobre él mismo por parte de las autoridades o servicios públicos.

Gráfico explicado en los párrafos anteriores

Per contra, el 6,7% dels usuaris d'Internet en els 12 últims mesos no van sol·licitar un document oficial o reclamació tenint la necessitat de fer-ho. Entre les causes, la principal amb el 59,2%, afirma que “Ho va tramitar per Internet una altra persona en el seu nom”.

Finalment, el 60,9% dels usuaris d'internet declaren haver tingut dificultats amb l'ús de l'administració electrònica. Els principals motius indicats han sigut problemes tècnics en utilitzar el lloc web (el 43,1%), dificultat en l'ús (el 39,1%) i problemes en utilitzar la firma electrònica (el 24,1%).

L'Administració electrònica per comunitats autònomes

Les comunitats autònomes amb majors percentatges de població de 16 a 74 anys que en els 12 últims mesos han interactuat amb l'Administració electrònica són Comunitat Foral de Navarra (el 83,8%), Catalunya (el 82,8%) i Comunitat de Madrid (el 82,5%).

En cuanto al número medio de contactos con distinta finalidad destacan Comunidad de Madrid (3,4 contactos por habitante), Cataluña (3,3) y Comunidad Foral de Navarra y Comunitat Valenciana (ambas con 3,1).

Gráfico explicado en los párrafos anteriores

 

Entre altres dades, l'enquesta reflectix que el 82,9% de les llars espanyoles amb almenys un membre de 16 a 74 anys disposa d'algun tipus d'ordinador i el 96,1% (16,3 milions de llars) disposa de connexió a internet de banda ampla fixa i/o mòbil; el 94,5% de la població de 16 a 74 anys ha usat internet en els últims tres mesos, el 92,9% és usuari freqüent (almenys una vegada per setmana) i el 55,3% ha mercat en la xarxa.

Més informació sobre l'Enquesta sobre Equipament i ús de TIC en les llars espanyoles(Obri en nova finestra)

Fuente de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Infraestructures i servicis comuns