L'informe sobre Govern Electrònic avalua la provisió i entrega de servicis de govern electrònic en 35 països d'Europa, els 27 estats membres de la UE i Islàndia, Noruega, Suïssa, Albània, Montenegro, Macedònia del Nord, Sèrbia i Turquia. Els ciutadans dels països participants han avaluat els servicis de govern digital, visitant i avaluant més de 14.000 llocs web.
Malta ha emergit com el país millor classificat en administració electrònica amb una puntuació del 96 %, seguit d'Estònia, Luxemburg, Islàndia, els Països Baixos, Finlàndia, Dinamarca, Lituània, Letònia, Noruega, España i Portugal. El rendiment mitjà en els països de la UE ha sigut del 68 %.
Si bé les administracions de tota Europa han accelerat la transformació dels servicis digitals enfront del desafiament de la pandèmia del coronavirus, l'informe oferix tres recomanacions clau destinades a millorar la provisió d'administració electrònica:
- Prioritzar el disseny centrat en l'usuari per a garantir que els servicis d'administració electrònica siguen inclusius per als usuaris en tota la seua diversitat, inclosos els usuaris amb poques habilitats/habilitats digitals o aquells que viuen amb discapacitats;
- Racionalitzar la prestació de servicis d'administració electrònica perquè els usuaris puguen accedir a tots els servicis relacionats amb la seua vida a través de finestretes úniques.
- Agilitzar la interoperabilitat entre les diferents capes i departaments del govern per a brindar una experiència més coherent i menys enfadosa.
S'han utilitzat quatre dimensions per a avaluar els servicis públics en línia:
- Centralización en l'usuari: En quina mesura es brinden servicis en línia? Són compatibles amb dispositius mòbils? I quins mecanismes de suport i retroalimentació en línia existixen?
- Transparència: Les administracions públiques proporcionen informació clara i oberta sobre com es presten els seus servicis? Són transparents sobre els processos d'elaboració de polítiques i disseny de servicis digitals, així com sobre la forma en què es processen les dades personals de les persones?
- Facilitadores Clave: Què facilitadors tecnològics existixen per a la prestació de servicis d'administració electrònica?
- Servicis transfronterers: Amb quina facilitat poden els ciutadans estrangers accedir i utilitzar els servicis en línia? I quins mecanismes de suport i retroalimentació en línia existixen per als usuaris transfronterers?