O informe sobre Goberno Electrónico avalía a provisión e entrega de servizos de goberno electrónico en 35 países de Europa, os 27 estados membros da UE e Islandia, Noruega, Suíza, Albania, Montenegro, Macedonia do Norte, Serbia e Turquía. Os cidadáns dos países participantes han avaliado os servizos de goberno dixital, visitando e avaliando máis de 14.000 sitios web.
Malta emerxeu como o país mellor clasificado en administración electrónica cunha puntuación do 96 %, seguido de Estonia, Luxemburgo, Islandia, os Países Baixos, Finlandia, Dinamarca, Lituania, Letonia, Noruega, España e Portugal. O rendemento medio nos países da UE foi do 68 %.
Aínda que as administracións de toda Europa aceleraron a transformación dos servizos dixitais fronte ao desafío da pandemia do coronavirus, o informe ofrece tres recomendacións crave destinadas a mellorar a provisión de administración electrónica:
- Priorizar o deseño centrado no usuario para garantir que os servizos de administración electrónica sexan inclusivos para os usuarios en toda a súa diversidade, incluídos os usuarios con poucas habilidades dixitais ou aqueles que viven con discapacidades;
- Racionalizar a prestación de servizos de administración electrónica para que os usuarios poidan acceder a todos os servizos relacionados coa súa vida a través de portelos únicos.
- Axilizar a interoperabilidade entre as diferentes capas e departamentos do goberno para brindar unha experiencia máis coherente e menos engorrosa.
Utilizáronse catro dimensións para avaliar os servizos públicos en liña:
- Centralización no usuario: En que medida bríndanse servizos en liña? Son compatibles con dispositivos móbiles? E que mecanismos de soporte e retroalimentación en liña existen?
- Transparencia: As administracións públicas proporcionan información clara e aberta sobre como se prestan os seus servizos? Son transparentes sobre os procesos de elaboración de políticas e deseño de servizos dixitais, así como sobre a forma en que se procesan os datos persoais das persoas?
- Facilitadores Clave: Que facilitadores tecnolóxicos existen para a prestación de servizos de administración electrónica?
- Servizos transfronteirizos: Con que facilidade poden os cidadáns estranxeiros acceder e utilizar os servizos en liña? E que mecanismos de soporte e retroalimentación en liña existen para os usuarios transfronteirizos?