" /> PAe - Publicat l'informe “El mercat únic digital i la digitalització del sector públic”

• Copiar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

27 juliol 2022

GovTech i altres innovacions en la contractació pública

Este document d'investigació proporciona informació sobre GovTech i la innovació en el context de la contractació pública. Examina les possibilitats de desenvolupar una plataforma GovTech de la UE amb l'objectiu de recolzar la modernització del sector públic; el desenvolupament ulterior del mercat europeu de GovTech; i el compromís amb els ciutadans i les empreses. Este document va ser facilitat pel Departament Temàtic de Polítiques Econòmiques, Científiques i de Qualitat de Vida a petició de la Comissió de Mercat Interior i Protecció del Consumidor (IMCO).

L'estudi analitza el concepte de "GovTech", el concepte d'innovació en la contractació pública i la pròxima plataforma europea GovTech. L'estudi identifica les millors pràctiques, analitza els riscos i beneficis d'estos conceptes i proposa recomanacions particularment per al govern, les xicotetes i mitges empreses i els ciutadans.

GovTech

GovTech és un terme que es referix a (en la seua majoria) productes digitals desenvolupats per a recolzar la prestació de servicis públics o les operacions internes de les administracions públiques.

GovTech pot ser desenvolupat pel sector privat, però també pot provindre d'iniciatives ciutadanes, organitzacions sense finalitats de lucre o del propi sector públic. El creixent mercat d'en GovTech UE la presenta una oportunitat per a transformar els servicis públics dels Estats membres i recolzar el desenvolupament del propi sector, en particular mitjançant l'ús de la contractació pública.

Conclusions principals

Les empreses dins de el ecosistema GovTech i els sectors públics que busquen utilitzar GovTech s'enfronten a desafiaments per a aprofitar al màxim l'oportunitat presentada. Estos desafiaments es referixen, en particular, a la contractació pública, la infraestructura heretada, la interoperabilitat i les normes i les aptituds necessàries per a l'aplicació.

GovTech co-creation at Digicampus (NL)S'han posat en marxa diverses iniciatives nacionals i de la UE , així com associacions públic-privades (vegeu l'exemple de Digicampus) amb la finalitat de recolzar el desenvolupament de l'ecosistema i tenen com a objectiu superar estos desafiaments a través de pioners, co-creació i lliçons apreses compartides.

La contractació pública oferix oportunitats per a recolzar directament la innovació mitjançant l'ús de la demanda del sector públic per a crear i donar forma a nous mercats i per a recolzar a les empreses que d'una altra manera tindrien dificultats per a desenvolupar innovacions. L'ús de GovTech per a promoure relacions entre clients i proveïdors crea oportunitats per a la innovació i la transformació dels servicis públics. No obstant açò, l'ús de fons públics per a recolzar la innovació presenta riscos que han d'abordar-se a nivell polític i burocràtic, per exemple, mitjançant el sandboxing.

Es pot adoptar una varietat d'enfocaments per a recolzar l'adquisició d'innovació, com l'enfocament de el concurs de disseny, però l'èxit requerix habilitat/habilitat en la implementació i una sòlida comprensió del mercat i els resultats requerits. Una plataforma digital de la UE para GovTech podria generar beneficis per a moltes parts interessades. Si la plataforma s'establix sobre una base de "Govern com a plataforma", serà important comprendre com els blocs de construcció recolzen la transformació del sector públic i els riscos i desafiaments inclouen que la plataforma pot conduir a un incentiu reduït perquè les administracions públiques desenvolupen solucions internes. La plataforma pot donar lloc a una competència deslleial i/o ineficient entre les pimes i les grans empreses.

Accés al document(Obri en nova finestra)

Més informació i font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Informació i dades del sector públic