" /> PAe - Publicado o informe “O mercado único dixital e a dixitalización do sector público”

• Escoitar
  • Copiar

27 xullo 2022

GovTech e outras innovacións na contratación pública

Este documento de investigación proporciona información sobre GovTech e a innovación no contexto da contratación pública. Examina as posibilidades de desenvolver unha plataforma GovTech da UE co obxectivo de apoiar a modernización do sector público; o desenvolvemento ulterior do mercado europeo de GovTech; e o compromiso cos cidadáns e as empresas. Este documento foi facilitado polo Departamento Temático de Políticas Económicas, Científicas e de Calidade de Vida a pedimento da Comisión de Mercado Interior e Protección do Consumidor (IMCO).

O estudo analiza o concepto de "GovTech", o concepto de innovación na contratación pública e a próxima plataforma europea GovTech. O estudo identifica as mellores prácticas, analiza os riscos e beneficios destes conceptos e propón recomendacións particularmente para o goberno, as pequenas e medianas empresas e os cidadáns.

GovTech

GovTech é un termo que se refire a (na súa maioría) produtos dixitais desenvolvidos para apoiar a prestación de servizos públicos ou as operacións internas das administracións públicas.

GovTech pode ser desenvolvido polo sector privado, pero tamén pode provir de iniciativas cidadás, organizacións sen fins de lucro ou do propio sector público. O crecente mercado de en GovTech UE preséntaa unha oportunidade para transformar os servizos públicos dos Estados membros e apoiar o desenvolvemento do propio sector, en particular mediante o uso da contratación pública.

Conclusións principais

As empresas dentro de o ecosistema GovTech e os sectores públicos que buscan utilizar GovTech enfróntanse a desafíos para aproveitar ao máximo a oportunidade presentada. Estes desafíos refírense, en particular, á contratación pública, a infraestrutura herdada, a interoperabilidade e as normas e as aptitudes necesarias para a aplicación.

GovTech co-creation at Digicampus (NL)Puxéronse en marcha diversas iniciativas nacionais e da UE , así como asociacións público-privadas (véxase o exemplo de Digicampus) co fin de apoiar o desenvolvemento do ecosistema e teñen como obxectivo superar estes desafíos a través de pioneiros, co-creación e leccións aprendidas compartidas.

A contratación pública ofrece oportunidades para apoiar directamente a innovación mediante o uso da demanda do sector público para crear e dar forma a novos mercados e para apoiar ás empresas que doutro xeito terían dificultades para desenvolver innovacións. O uso de para GovTech promover relacións entre clientes e provedores crea oportunidades para a innovación e a transformación dos servizos públicos. Con todo, o uso de fondos públicos para apoiar a innovación presenta riscos que deben abordarse a nivel político e burocrático, por exemplo, mediante o sandboxing.

Pódese adoptar unha variedade de enfoques para apoiar a adquisición de innovación, como o enfoque de o concurso de deseño, pero o éxito require habilidade na implementación e unha sólida comprensión do mercado e os resultados requiridos. Unha plataforma dixital da UE para GovTech podería xerar beneficios para moitas partes interesadas. Se a plataforma establécese sobre unha base de "Goberno como plataforma", será importante comprender como os bloques de construción apoian a transformación do sector público e os riscos e desafíos inclúen que a plataforma pode conducir a un incentivo reducido para que as administracións públicas desenvolver solucións internas. A plataforma pode dar lugar a unha competencia desleal e/ou ineficiente entre as pemes e as grandes empresas.

Acceso ao documento(Abre en nova xanela)

Máis información e fonte orixinal da noticia(Abre en nova xanela)

• Información e datos do sector público