La integració de municipis a SIR pràcticament s'ha completat

• Copiar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

25 gener 2022

Després de les noves incorporacions al Sistema d'Interconnexió de Registres (SIR), quasi la totalitat dels municipis espanyols disposen d'oficines de registre que interoperen a través SIR.

Per a contribuir a la millora de l'eficiència de l'Administració Pública i del servici que esta presta al ciutadà, en 2010 va començar a dissenyar-se el Sistema d'Interconnexió de Registres ( SIR ). Este sistema permet la interoperabilitat de registres electrònics i l'intercanvi de seients registrals entre les diferents Administracions Públiques espanyoles, tant de l'àmbit estatal, com a autonòmic, o local.

Amb la publicació de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, es va concretar que tot el sector públic havia de disposar de registres electrònics interoperables.

Durant els últims anys i gràcies a l'esforç conjunt de totes les Administracions, s'ha aconseguit el 98,86% de la població espanyola coberta per SIR . Açò significa que quasi el 99% de la ciutadania disposa d'una Oficina d'Assistència en Matèria de Registre interconnectada en el seu municipi.

Des de les diferents Comunitats i Ciutats Autònomes, i Entitats Locals, amb la col·laboració de la Secretaria General d'Administració Digital del Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, se seguix treballant en la incorporació a SIR de els restants  municipis, amb l'objectiu d'aconseguir el 100% de municipis integrats en SIR durant els pròxims mesos.

Pot consultar més detalls sobre este tema en:

• Centre de Transferència de Tecnologia
  • Infraestructures i servicis comuns