accesskey_mod_content

Gestió de certificats electrònics qualificats durant l'estat d'alarma

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

01 abril 2020

Mesures provisionals per a la gestió de certificats electrònics qualificats durant l'estat d'alarma

El Reial decret-llei 11/2020(Obri en nova finestra) , de 31 de març, pel qual s'adopten mesures urgents complementàries en l'àmbit social i econòmic per a fer front al Covid-19 publicat en el BOE d'hui 1 d'abril, establix:

Disposició addicional onzena. Mesures provisionals per a l'expedició de certificats electrònics qualificats

Durant la vigència de l'estat d'alarma, decretat pel Reial decret 463/2020(Obri en nova finestra) , de 14 de març, es permetrà l'expedició de certificats electrònics qualificats d'acord amb el previst en l'article 24.1.d) del Reglament (UE) 910/2014(Obri en nova finestra) , de 23 de juliol, relatiu a la identificació electrònica i els servicis de confiança per a les transaccions electròniques en el mercat interior. A este efecte, l'organisme supervisor acceptarà aquells mètodes d'identificació per videoconferència basats en els procediments autoritzats pel Servici Executiu de la Comissió de Prevenció del Blanqueig de Capitals i Infraccions Monetàries o reconeguts per a l'expedició de certificats qualificats per un altre Estat membre de la Unió Europea. L'equivalència en el nivell de seguretat serà certificada per un organisme d'avaluació de la conformitat. Els certificats així emesos seran revocats pel prestador de servicis en finalitzar l'estat d'alarma, i el seu ús es limitarà exclusivament a les relacions entre el titular i les Administracions públiques.

A més, la Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial ha comunicat als diferents prestadors de servicis de confiança que, d'acord amb el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel Covid-19, segons modificació donada pel Reial decret 465/2020(Obri en nova finestra) , de 17 de març, no s'exigirà el compliment dels terminis establits en l'art. 13.4 de la Llei 59/2003(Obri en nova finestra) , de 19 de desembre, de firma electrònica, durant el temps de vigència de l'estat d'alarma.

Addicionalment, els PSC (Prestadors de Servicis de Confiança) podran permetre la renovació de certificats utilitzant uns altres que hagen caducat a partir del 14 de març.

Més informació(Obri en nova finestra)

  • Ciutadà
  • Identitat i Firma electrònica
  • Seguretat