La conferència va posar de manifest que si bé s'avança notablement, a la llum de les dades oferides pels exercicis comparatius, nous passos són necessaris per a aconseguir una plena implantació de l'administració digital, corregir desequilibris entre països, aprofitar les possibilitats per a prestar millors servicis, amb menors càrregues administratives, major implicació dels ciutadans i major transparència, així com amb una millor eficàcia i eficiència. És necessària l'actuació conjunta i la cooperació juntament amb els corresponents principis i solucions d'interoperabilitat.
En la conferencia se debatió sobre los citados aspectos de la actuación conjunta en cuanto a un nuevo escenario de relación entre administraciones, ciudadanos y empresas mediante el progreso de las nociones de ‘digital por defecto’ teniendo en cuenta que no todos los servicios son adecuados para el canal digital, y que no todos los ciudadanos saben cómo usar los medios digitales, y no pueden ser excluidos de los servicios públicos; de apertura por defecto que refuerza la confianza, una mayor participación de los ciudadanos en los procesos de gobierno y la co-creación, aunque con la debida atención a los riesgos, ya que la apertura puede estar condicionada por razones de privacidad, carácter comercial o de seguridad; de la inclusividad en el sentido de los servicios públicos digitales deben ser convenientes y accesibles a los usuarios de forma que no deben verse expuestos a procesos engorrosos. También se pronunció a favor de una mejor reutilización de los datos, de la implementación del ‘principio de solo una vez’ y de un enfoque centrado en los datos.
Es va constatar la importància d'assentar la confiança dels usuaris en els servicis d'administració digital; de la identificació de les persones; de la prestació dels servicis d'acord a les normes relatives a la privacitat i a la seguretat; de la cooperació dins de la UE i amb els països associats amb la finalitat de fer front a les barreres existents, tant nacionals i transfrontereres; d'un enfocament centrat en l'usuari; així com d'organitzar la interoperabilitat de forma transfronterera i entre dominis sectorials, alhora que s'usen estàndards i especificacions oberts.
Es va donar la benvinguda al Pla d'Acció d'administració electrònica de la UE 2016 – 2020 – Accelerant la transformació digital de l'administració (COM(2016) 179 final) i es van subratllar els següents passos: establir objectius ambiciosos quant a l'establiment de l'administració digital; adoptar els principis de digital i obertura per defecte, amb la deguda atenció als riscos relatius a l'exclusió, la privacitat i la seguretat; promoure la reutilització de les dades atenent a la demanda dels mateixos per raons comercials i socials alhora que es fomenta un enfocament centrat en la dada; desplegar mesures de seguretat proporcionades; reforçar l'elaboració dels principis compartits i de la interoperabilitat transfronterera; i finalment, fomentar una cultura de la innovació amb implicació de les comunitats de desenvolupament i dels usuaris, que no haguera de veure's obstruïda per regles de contractació en excés estrictes.
Font original de la notícia