La Comissió Europea ha inclòs en programa de treball per a l'any 2015 [PDF] el desenvolupament d'una estratègia per a completar el Mercat Únic Digital. El full de ruta per a la construcció del futur digital d'Europa determinarà quins són els grans reptes a l'hora d'aconseguir un mercat únic digital segur, fiable i dinàmic. Esta estratègia consta de sis capítols: generar fiabilitat i confiança, suprimir les restriccions, assegurar l'accés i la connectivitat, implantar l'economia digital, promoure la societat digital i invertir en investigació i innovació d'excel·lència a nivell mundial en l'àmbit de les TIC. També el “ Pla d'Inversions per a Europa [PDF] ” ha inclòs la construcció del Mercat Únic Digital com una de les mesures claus que milloraran les condicions d'entorn per a fomentar el creixement, ocupació i inversió. El Parlament Europeu estima que el benefici que reportaria per a Europa la construcció del Mercat Únic Digital seria de 260.000 milions d'Euros [PDF] .
Diversos Estats membres han fet arribar a la Comissió Europea i al Consell de la Unió Europea la seua visió sobre les prioritats per als pròxims anys en matèria de polítiques digitals de la Unió Europea. Espanya va facilitar la seua contribució mitjançant sengles cartes del Ministre d'Indústria, Energia i Turisme, José Manuel Soria, al Vice-president del Mercat Únic Digital, Andrus Ansip, i al Comissari de l'Economia i Societat Digital, Gunther Oettinger. Esta contribució pot ser consultada en la web temàtica “ Contribució d'Espanya a l'estratègia del Mercat Únic Digital ”.
El marc de treball obert per la Comissió Europea inclou el diàleg amb les parts interessades, per a identificar les mesures concretes a adoptar per a aconseguir el Mercat Únic Digital, i la creació de la plataforma Digital4EU , en la qual es poden exposar les diferents propostes i també aportar-se evidències de les barreres que experimenten ciutadans i empreses per al desenvolupament de la seua vida digital dins del Mercat Únic.
Los trabajos de la Comisión Europea para el desarrollo del Mercado Único Digital arrancarán formalmente con un debate de orientación que celebrará el colegio de comisarios el 25 de marzo de 2015. Se prevé que la publicación del documento estratégico se realice el 6 de mayo de 2015 en forma de comunicación de la Comisión Europea. El Consejo de la Unión Europea de Telecomunicaciones mantendrá un debate político sobre la comunicación de la Comisión Europea en la reunión que celebre el 12 de junio de 2015 en Luxemburgo.