Europa i Espanya afronten la construcció del Mercat Únic Digital

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

11 març 2015

La Comisión Europea ha incluido en su programa de trabajo para el año 2015 el desarrollo de una estrategia para completar el Mercado Único Digital. España figura entre los Estados miembros que han presentado contribuciones para la definición del futuro digital de Europa. La estrategia del Mercado Único Digital será publicada por la Comisión Europea en el mes de mayo de 2015.

La Comissió Europea ha inclòs en programa de treball per a l'any 2015 [PDF](Obri en nova finestra) el desenvolupament d'una estratègia per a completar el Mercat Únic Digital. El full de ruta per a la construcció del futur digital d'Europa determinarà quins són els grans reptes a l'hora d'aconseguir un mercat únic digital segur, fiable i dinàmic. Esta estratègia consta de sis capítols: generar fiabilitat i confiança, suprimir les restriccions, assegurar l'accés i la connectivitat, implantar l'economia digital, promoure la societat digital i invertir en investigació i innovació d'excel·lència a nivell mundial en l'àmbit de les TIC. També el “ Pla d'Inversions per a Europa [PDF](Obri en nova finestra) ” ha inclòs la construcció del Mercat Únic Digital com una de les mesures claus que milloraran les condicions d'entorn per a fomentar el creixement, ocupació i inversió. El Parlament Europeu estima que el benefici que reportaria per a Europa la construcció del Mercat Únic Digital seria de 260.000 milions d'Euros [PDF](Obri en nova finestra) .

Diversos Estats membres han fet arribar a la Comissió Europea i al Consell de la Unió Europea la seua visió sobre les prioritats per als pròxims anys en matèria de polítiques digitals de la Unió Europea. Espanya va facilitar la seua contribució mitjançant sengles cartes del Ministre d'Indústria, Energia i Turisme, José Manuel Soria, al Vice-president del Mercat Únic Digital, Andrus Ansip, i al Comissari de l'Economia i Societat Digital, Gunther Oettinger. Esta contribució pot ser consultada en la web temàtica “ Contribució d'Espanya a l'estratègia del Mercat Únic Digital(Obri en nova finestra) ”.

El marc de treball obert per la Comissió Europea inclou el diàleg amb les parts interessades, per a identificar les mesures concretes a adoptar per a aconseguir el Mercat Únic Digital, i la creació de la plataforma Digital4EU(Obri en nova finestra) , en la qual es poden exposar les diferents propostes i també aportar-se evidències de les barreres que experimenten ciutadans i empreses per al desenvolupament de la seua vida digital dins del Mercat Únic.

Los trabajos de la Comisión Europea para el desarrollo del Mercado Único Digital arrancarán formalmente con un debate de orientación que celebrará el colegio de comisarios el 25 de marzo de 2015. Se prevé que la publicación del documento estratégico se realice el 6 de mayo de 2015 en forma de comunicación de la Comisión Europea. El Consejo de la Unión Europea de Telecomunicaciones mantendrá un debate político sobre la comunicación de la Comisión Europea en la reunión que celebre el 12 de junio de 2015 en Luxemburgo.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Cooperació interadministrativa