" /> portal de dades obertes, una iniciativa més dins de les polítiques de Govern Obert de la ciutat i que complementa al Portal de Transparència, en funcionament des de l'any 2012." /> PAe - Federació del portal de dades obertes de l'Ajuntament de Madrid amb datos.gob.es

• Opinar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

02 juny 2014

El passat 12 de març, l'Ajuntament de Madrid va presentar el seu portal de dades obertes,(Obri en nova finestra) una iniciativa més dins de les polítiques de Govern Obert de la ciutat i que complementa al Portal de Transparència, en funcionament des de l'any 2012.

El catàleg de dades de la capital va arrancar amb 75 datasets disponibles en diferents formats (inclòs RDF) i que, al seu torn, poden filtrara per sector o freqüència d'actualització o ordenar-se per nom i data d'incorporació. No obstant açò, en el seu esforç per incorporar nova informació, entre abril i maig es van incloure 25 conjunts nous pertanyents als sectors de mobilitat, servicis socials i cultura. Actualment, el portal compta amb un total de 100 datasets, que inclouen més de 190 fitxers descarregables, sense restricció a l'hora de la seua reutilització per a ús comercial o no comercial.

A través de la plataforma, es proporciona tota la informació relacionada amb l'ús dels recursos públics i la planificació i gestió de les activitats municipals. A més, els usuaris tenen l'oportunitat d'avaluar la qualitat de la informació i proposar dades addicionals que consideren que hagen d'obrir-se.

Des de començaments de maig, aquest catàleg(Obri en nova finestra) –amb les seues 100 conjunts de dades- ja està federat en datos.gob.es(Obri en nova finestra) . Açò suposa que els usuaris puguen accedir, consultar i reutilitzar, des del portal nacional, la informació de l'ajuntament madrileny pertanyent a 23 sectors d'activitat com a ciència i tecnologia, energia, vivenda o indústria, entre uns altres.

Dins del panorama open data de Madrid, cal destacar l'aposta de l'Empresa Empresa Municipal de Transport de Madrid (Obri en nova finestra) a favor de l'obertura de la informació pública. L'organisme disposa de la seua pròpia plataforma de dades obertes on oferix, a més, un ampli llistat d'aplicacions de transport desenvolupades per la pròpia entitat i per tercers.

En matèria RISP, la ciutat també està treballant per impulsar i fomentar la reutilització de la informació pública. Així, l'Ajuntament de Madrid, a través de la seua agència Madrid Emprèn, al costat de la companyia Everis ha organitzat l'esdeveniment MADdata(Obri en nova finestra) , un hackathon que tindrà lloc el pròxim mes de setembre i on els participants reutilitzaran les dades obertes de la capital per a desenvolupar solucions open data.

Més informació sobre la solució datosgob

• Govern obert, Informes i Estudis
  • Centre de Transferència de Tecnologia