Està previst que els quasi 350 notaris de la Comunitat remeten a la Generalitat cada any entre 200.000 i 250.000 escriptures públiques en format electrònic cada any.
El conseller ha ressaltat que es perseguix "incentivar la presentació en línia de declaracions tributàries per part de ciutadans, gestors i assessors fiscals, la qual cosa permet importants estalvis, tant en paper com en desplaçaments físics a dependències tributàries".
En 2013 més d'un 67% del nombre total de declaracions presentades del model 600 de l'Impost sobre Transmisiones Patrimoniales s'ha realitzat telemàticament, la qual cosa ha suposat més d'un 72% de la recaptació, amb un estalvi en paper d'entre 2,5 i 3 milions de fulles.
Moragues ha posat l'accent en els esforços del Consell "per a aprofundir en la labor ja empresa de construcció d'una verdadera administració electrònica en l'àmbit de la gestió tributària de la Generalitat, evitant desplaçaments a ciutadans i empreses, promovent noves actuacions per a facilitar la presentació telemàtica de declaracions i documents amb transcendència fiscal per part dels ciutadans".
Tot açò, en el marc legal del principi d'impuls de l'aplicació dels mitjans electrònics als processos de treball i la gestió dels procediments i de l'actuació administrativa, i en el context del procés de simplificació i reducció de càrregues administratives a través dels plans SIRCA1 (2010-2012) i el vigent SIRCA2 (2013-2015) .