Extremadura autoritza la implantació del lloc de treball lleuger basat en Linux en l'administració pública.

• Opinar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

22 maig 2012

El propòsit és ordenar i desenvolupar el projecte LinGobEx o procés de desplegament de l'arquitectura tecnològica necessària, així com les tasques de migració dels equips informàtics del lloc de treball en l'àmbit dels empleats públics de l'Administració regional, a una nova distribució basada en estàndards oberts.

L'abast queda delimitat a tot l'entorn informàtic i ofimàtic de les set conselleries que componen el Govern regional, amb l'excepció del Servici Extremeny de Salut i el Servici Extremeny Públic d'Ocupació, les competències de la qual en matèria TIC es troben actualment delegades, informa l'Executiu regional.

En el cas que, per motius clarament justificats, en l'àmbit d'una unitat administrativa no fóra possible la instal·lació o migració a esta plataforma d'escriptori, la Direcció general d'Administració Electrònica i Avaluació haurà d'aprovar l'ús de qualsevol altre entorn tecnològic o informàtic per als llocs de treball afectats.

Els escenaris d'aplicació sobre els quals tindrà cobertura el projecte LinGobEx seran aquells en els quals es prevegen situacions com a actualització o millora de qualsevol dels equips d'escriptori existents; un nou equip informàtic (ordinador personal o portàtil); i la substitució de qualsevol equip d'escriptori de sobretaula o portàtil.

Més informació(Obri en nova finestra)

• Servicis electrònics