accesskey_mod_content

Funció Pública i set organitzacions empresarials i socials presenten els resultats per a reduir les càrregues administratives i burocràtiques

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

14 febrer 2025

Els acords permeten millores en la ferramenta Factura-i, la simplificació de tràmits per a sol·licitar el Joc Digital i reducció de terminis de resposta de l'Administració.

El Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública i set organitzacions empresarials i socials, han presentat els resultats de l'acord, subscrit fa dos anys, per a reduir les càrregues burocràtiques en l'Administració. L'acte, en el qual han participat la directora general de Governança Pública, Carmen Cabanillas, i responsables de CEOE-Cepyme, Cambra de comerç d'Espanya, CERMI, ATA, CEPES, UPTA i PMP, ha servit també per a renovar eixe compromís de col·laboració públic-privada.

A través d'eixos convenis les organitzacions de la societat civil identifiquen eixes càrregues i barreres administratives, les posen en coneixement de l'Administració i esta s'encarrega d'analitzar-les i buscar una solució.

Fruit d'eixa col·laboració, l'Administració ha rebut 175 propostes i ha realitzat millores en diferents àrees, amb estos resultats:

  • Simplificació de tràmits per a acostar l'Administració a les necessitats de les entitats privades, amb la finalitat de millorar l'atenció als interessats en el Joc Digital.
  • Millores en la ferramenta Factura-i, amb una interfície més usable i intuïtiva.
  • Eliminació de l'aportació de determinats documents en procediments de diversa índole, ja que ja obren en poder de l'Administració.
  • Reducció de terminis de resposta per part de l'Administració.
  • Establir o ampliar convenis entre diferents organismes per a la intermediació de dades, evitant la sol·licitud d'estos als interessats en els procediments.
  • Establir canals d'atenció i informació als usuaris, tant telefònica com presencialment, especialment per a col·lectius més vulnerables.
  • Elaborar/millorar guies d'ajuda a usuaris en el maneig d'aplicacions i orientació en determinats procediments.

Una altra de les solucions oferides per l'Administració per a millorar els servicis públics ha sigut la posada a disposició entre els clients de Renfe de la reserva del bitllet H, és a dir, seients reservats per a persones amb discapacitat que utilitzen cadira de rodes.

Les mesures de reducció de càrregues administratives afavorixen i fomenten l'activitat econòmica i simplifiquen les relacions de la ciutadania i les empreses amb les diferents administracions.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Empresa
  • Servicis electrònics
  • Ciutadà