El Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública i set organitzacions empresarials i socials, han presentat els resultats de l'acord, subscrit fa dos anys, per reduir les càrregues burocràtiques en l'Administració. L'acte, en el qual han participat la directora general de Governança Pública, Carmen Cabanillas, i responsables de CEOE-Cepyme, Cambra de comerç d'Espanya, CERMI, ATA, CEPES, UPTA i PMP, ha servit també per renovar aquest compromís de col·laboració públic-privada.
A través d'aquests convenis les organitzacions de la societat civil identifiquen aquestes càrregues i barreres administratives, les posen en coneixement de l'Administració i aquesta s'encarrega d'analitzar-les i cercar una solució.
Fruit d'aquesta col·laboració, l'Administració ha rebut 175 propostes i ha realitzat millores en diferents àrees, amb aquests resultats:
- Simplificació de tràmits per apropar l'Administració a les necessitats de les entitats privades, amb la finalitat de millorar l'atenció als interessats en el Joc Digital.
- Millores en l'eina Factura-i, amb una interfície més usable i intuïtiva.
- Eliminació de l'aportació de determinats documents en procediments de diversa índole, ja que ja obren en poder de l'Administració.
- Reducció de terminis de resposta per part de l'Administració.
- Establir o ampliar convenis entre diferents organismes per a la intermediació de dades, evitant la sol·licitud d'aquests als interessats en els procediments.
- Establir canals d'atenció i informació als usuaris, tant telefònica com presencialment, especialment per a col·lectius més vulnerables.
- Elaborar/millorar guies d'ajuda a usuaris en el maneig d'aplicacions i orientació en determinats procediments.
Una altra de les solucions ofertes per l'Administració per millorar els serveis públics ha estat la posada a disposició entre els clients de Renfe de la reserva del bitllet H, és a dir, seients reservats per a persones amb discapacitat que utilitzen cadira de rodes.
Les mesures de reducció de càrregues administratives afavoreixen i fomenten l'activitat econòmica i simplifiquen les relacions de la ciutadania i les empreses amb les diferents administracions.