accesskey_mod_content

Esdeveniments

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

Com millorar l'experiència d'usuari dels Servicis Digitals

  • Presencial: Calle del General Arrando, 38. Madrid. Online disponible.
  • 24 gener 2023
  • 18:00

El Comité de Sociedad Digital del Instituto de la Ingeniería de España organiza esta Jornada que también se retransmitirá en directo

La pandèmia del COVID 19 ha sigut en bona mesura el detonant d'una gran explosió de servicis digitals, tant prestats pel sector públic com pel sector privat, amb una dràstica reducció dels servicis prestats de manera presencial. Açò ha constituït, d'una banda, una gran oportunitat per a la digitalització de la societat espanyola, però també ha suposat l'obertura de bretxes en l'accés a estos servicis. En el debat es va a tractar de proposar una resposta a esta situació, de manera que els ciutadans i empreses puguen beneficiar-se de la prestació de servicis de forma digital, sense que açò comporte dificultats insuperables para determinats grups a l'hora d'accedir a estos servicis.

Poden esmentar-se algunes iniciatives recents en este camp:

  • L'adoptada en l'àmbit dels servicis bancaris amb el protocol d'actuació presentat per les entitats financeres, en el qual s'inclou un decàleg de mesures que garantixen l'atenció presencial i telefònica, la millora de l'accés a caixers, una formació adequada a les necessitats del col·lectiu de persones majors i un seguiment de les mesures implantades.

  • La nova versió de l'aplicació “La meua Carpeta Ciudadana”, llançada a la fi del passat any 2022, que inclou una aplicació mòbil, un lloc web renovat i un assistent virtual. Estes ferramentes busquen simplificar la relació a través d'internet i millorar la interacció entre l'administració i la ciutadania de forma accessible, proactiva i personalitzada des de qualsevol dispositiu.

És en este context en el qual se situa el tema de la jornada per al desenvolupament de la qual comptem amb tres destacats experts que aportaran diferents visions al tema:

  • La visió des d'una empresa tecnològica, amb més de 20 anys d'història d'aplicació de el Customer Relationship Management (CRM).

  • La comprensió dels desafiaments que comporta l'ús dels servicis digitals per a persones o col·lectius afectats per la denominada bretxa digital.

  • L'experiència d'una Administració espanyola en el disseny i desenvolupament de servicis públics digitals.

Programa(Obri en nova finestra)

Inscripció(Obri en nova finestra)

Font original de l'Esdeveniment(Obri en nova finestra)