Esdeveniments

• online
  • 04 febrer 2022
  • 09:00 - 18:00

El Cim de Política de Codi Obert de la UE 2022 té com a objectiu assenyalar la importància de situar les polítiques de Codi Obert en l'agenda pública i tractar els grans desafiaments del sector

Els grans desafiaments no poden ser abordats per cap empresa o país per si solament. El canvi climàtic, les pandèmies actuals i futures, l'autonomia digital, la concentració del mercat i l'assoliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de l'ONU són qüestions urgents que subratllen la necessitat de crear noves formes de configurar les institucions. Però les parts interessades del món no han estat inactives: es necessiten maneres de col·laboració a un nou nivell, completament diferent a l'anterior, per a trobar solucions a problemes complexos. Açò té lloc en una realitat quotidiana cada vegada més digital, on el programari és omnipresent i veiem una major preocupació per l'autonomia en un món multipolar.

Les Tecnologies Obertes i el Codi Obert formen part central d'esta nova realitat i són una font d'optimisme. Les Tecnologies Obertes reduïxen les barreres a la competència, oferixen innovació col·laborativa, augmenten el benestar i permeten que els usuaris finals mantinguen el control i l'autonomia. La innovació digital oberta i col·laborativa ja no és un concepte teòric. És el modus operandi d'empreses i països que s'involucren en l'avantguarda de la innovació tecnològica i social necessària per a enfrontar els grans desafiaments.

2022 serà l'octau any en què OpenForum Europe organitze el seu esdeveniment, completament on-line, sobre polítiques de codi obert just abans de FOSDEM. El que va començar com una reunió de 10 persones sobre un tema que aleshores era ocupava un petit espai en l'agenda pública, que és la política de codi obert, és ara una reunió anual reeixida per a legisladors, empreses de codi obert, membres de la comunitat europea, desenvolupadors, fundacions i tots aquells ciutadans involucrats en els diferents temes de política digital.

Programa(Obri en nova finestra)

Inscripció(Obri en nova finestra)

Font original de l'esdeveniment(Obri en nova finestra)