accesskey_mod_content

Publicat l'Informe sobre Govern Electrònic 2022 de la Comissió Europea

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

29 juliol 2022

España se situa entre els Fruitful eGov, per damunt de la mitjana de la Unió Europea tant en digitalització com en penetració i ascendix al lloc onzé, dos per damunt de l'informe de 2021, amb un índex de maduresa de l'administració electrònica del 79%.

L'informe sobre Govern Electrònic avalua la provisió i entrega de servicis de govern electrònic en 35 països d'Europa, els 27 estats membres de la UE i Islàndia, Noruega, Suïssa, Albània, Montenegro, Macedònia del Nord, Sèrbia i Turquia. Els ciutadans dels països participants han avaluat els servicis de govern digital, visitant i avaluant més de 14.000 llocs web.

Malta ha emergit com el país millor classificat en administració electrònica amb una puntuació del 96 %, seguit d'Estònia, Luxemburg, Islàndia, els Països Baixos, Finlàndia, Dinamarca, Lituània, Letònia, Noruega, España i Portugal. El rendiment mitjà en els països de la UE ha sigut del 68 %.

Si bé les administracions de tota Europa han accelerat la transformació dels servicis digitals enfront del desafiament de la pandèmia del coronavirus, l'informe oferix tres recomanacions clau destinades a millorar la provisió d'administració electrònica:

  1. Prioritzar el disseny centrat en l'usuari per a garantir que els servicis d'administració electrònica siguen inclusius per als usuaris en tota la seua diversitat, inclosos els usuaris amb poques habilitats/habilitats digitals o aquells que viuen amb discapacitats;
  2. Racionalitzar la prestació de servicis d'administració electrònica perquè els usuaris puguen accedir a tots els servicis relacionats amb la seua vida a través de finestretes úniques.
  3. Agilitzar la interoperabilitat entre les diferents capes i departaments del govern per a brindar una experiència més coherent i menys enfadosa.

S'han utilitzat quatre dimensions per a avaluar els servicis públics en línia:

  • Centralización en l'usuari: En quina mesura es brinden servicis en línia? Són compatibles amb dispositius mòbils? I quins mecanismes de suport i retroalimentació en línia existixen?
  • Transparència: Les administracions públiques proporcionen informació clara i oberta sobre com es presten els seus servicis? Són transparents sobre els processos d'elaboració de polítiques i disseny de servicis digitals, així com sobre la forma en què es processen les dades personals de les persones?
  • Facilitadores Clave: Què facilitadors tecnològics existixen per a la prestació de servicis d'administració electrònica?
  • Servicis transfronterers: Amb quina facilitat poden els ciutadans estrangers accedir i utilitzar els servicis en línia? I quins mecanismes de suport i retroalimentació en línia existixen per als usuaris transfronterers?

La situació espanyola

Segons el eGovernment Benchmark 2022 publicat per la Comissió Europea, España se situa amb un nivell mitjà de penetració amb un 73%, alguna cosa per damunt de la mitjana europea (71%), i en el nivell mitjà-alt de digitalització amb un 79%, formant part de l'escenari Fruitful eGov, que inclou als països de la seua classe que estan per damunt de la mitjana europea.Els indicadors relatius d'España mostren un país amb quasi totes les característiques (usuaris, govern i context digital) alineats amb la mitjana europea. La banda ampla i la seua qualitat (indicador de Connectivitat) i l'Obertura, indicador que mesura el Govern Obert, són els que es comporten significativament per damunt de la mitjana europea.

Entre els indicadors que mesuren el rendiment de les polítiques d'Administració Electrònica, España destaca especialment en Usuari (96 punts enfront de 88,3 de mitjana en la UE), que mesura si un servici és oferit online (95 enfront de 86,7), si existixen funcionalitats de suport i ajuda (98 enfront de 91,2) i si està adaptat a dispositiu mòbil (90 enfront de 92).

En la resta d'indicadors, España està per damunt de la mitjana dels països de la UE: Transparència (72 punts enfront de 59,5 de la UE), Facilitadors clau (79 enfront de 68,7) i Servicis transfronterers (68 enfront de 54,5). Entre altres dades, l'informe destaca que el 93% dels servicis estan online, un 89% dels portals governamentals mostren si s'han consultat les dades personals, un 79% dels servicis accepten la identificació electrònica i un 76% dels servicis estan disponibles des d'altres països.

Atenent al total, España se situa en el lloc 11 de la UE, dos per damunt de l'informe de 2021, amb un índex de maduresa de l'administració electrònica del 79%.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

 

  • Infraestructures i servicis comuns
  • Servicis electrònics