- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seua Història Clínica en l'app “La meua Carpeta Ciudadana”
- Disponible la tercera versió oficial de Mi Carpeta Ciudadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seues notificacions en la Direcció Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seues notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8
La Xunta de Galicia completa la integración en el SIR para el intercambio electrónico de asientos registrales entre administraciones
"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".
05 abril 2017
Amb la incorporació en SIR de l'oficina de Registre General de la Xunta de Galícia, s'habilita l'intercanvi electrònic de seients registrals a totes les Conselleries i a més de dues-centes unitats administratives a través de l'aplicació certificada AIRES.
La Xunta de Galícia es va integrar en SIR el passat mes de novembre, després d'haver superat amb èxit la fase de certificació en la norma SICRES 3.0 per a la seua aplicació de registre AIRES. Esta certificació habilita a la Xunta per a la integració de les seues oficines de registre en la Plataforma d'Intercanvi Registral SIR.
SIR permet l'enviament i recepció de seients registrals amb la seua documentació adjunta digitalitzada entre la resta de les oficines integrades .
A més els ciutadans podran presentar sol·licituds, escrits i comunicacions dirigits a qualsevol administració, d'acord amb la normativa en matèria d'administració electrònica regulada per les lleis 39/2015 i 40/2015.
Amb l'activació en SIR del passat 3 d'abril de l'oficina de Registre General de la Xunta de Galícia es culmina pràcticament el procés d'integració en SIR de la Xunta a falta de que progressivament, es vagen incorporant altres Oficines de Registre Auxiliars.
Amb AIRES, la resta d'aplicacions certificades en SICRES 3.0 i els servicis comuns de registre: ORVE i GEISER de la Secretaria General d'Administració Digital, es va donant cobertura per a l'intercanvi electrònic de registres a un gran percentatge de ciutadans i administracions, actualment ja s'han intercanviat més de tres milions de seients registrals, amb una taxa de digitalització de la seua documentació adjunta de més del 90%.
SIR per tant contribuïx a la reducció dels costos de tramitació per l'eliminació del paper i acurta el temps de tramitació atés que l'intercanvi electrònic és pràcticament immediat.
- Interoperabilitat i Normalització
- Cooperació interadministrativa
Destacats CTT
- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seua Història Clínica en l'app “La meua Carpeta Ciudadana”
- Disponible la tercera versió oficial de Mi Carpeta Ciudadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seues notificacions en la Direcció Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seues notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8