Per a aconseguir estos objectius es definixen dos grans línies estratègiques que agrupen els cinc plans que conformen este pla marque:
- La primera, centrada en els processos de l'organització (Estratègia Facilita), tracta de posar a la Generalitat al servici del ciutadà i atendre les seues demandes en un entorn d'austeritat a través de tres plans:
- Pla SIRCA-2, Segon Pla de Simplificació i Reducció de Càrregues Administratives de la Generalitat 2013-2015,
- Agenda Digital Valenciana, que tracta d'impulsar la innovació tecnològica, potenciar la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació i el desenvolupament de l'Administració electrònica.
- Pla de Qualitat i Inspecció de Servicis, la fi dels quals és promoure una gestió de qualitat i implantar una cultura de l'avaluació i control
del rendiment.
- La segona, centrada en les persones que treballen al seu servici, estratègia que es concreta en dos plans més:
- Pla de Formació de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP), Estrategia 2014-2016, dirigida a lograr la máxima profesionalidad del personal empleado público, a través de la mejora de su formación.
- Pla RCT, Pla de Redistribució de Càrregues de Treball, que trata de racionalizar y optimizar los recursos humanos mediante acciones que adapten la distribución de las cargas de trabajo a las necesidades reales de la organización.
Més informació sobre Planes Estratègics en Generalitat Valenciana