accesskey_mod_content

Correu multidomini

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

Objectius

El correu electrònic és un dels servicis més demandats en l'actualitat com a sistema d'informació i comunicacions. El creixement en el seu ús ha sigut exponencial en els últims anys i hui el seu ús és imprescindible. Amb la solució de Correo Multidominio s'aconseguix:

  • Mantindre unes polítiques de servici de correu electrònic homogènies per a tots els Organismes adherits.
  • Distinguir por dominios a cada Departamento/Organismo adherido al servicio de correo multidominio.

Al ser un servicio prestado en la nube, además ayuda a reducir costes en cuanto al licenciamiento, la reducción de sistemas y la reducción de personal en la administración del correo.

Datos Relevantes

La plataforma de Correu Electrònic Multidomini està basada en servidors de programari lliure i gratuït. Es compon de servidors SMTP (Postfix) amb Servicios AntiSpam i Antivirus, servidors IMAP (courier IMAP).

La gestió de llistes de distribució es realitza amb programari lliure (Mailman-Gestor de llistes. S'integra amb FedoraDS (LDAP) i permet la gestió descentralitzada d'usuaris i llistes de distribució, és a dir, l'administració seria responsabilitat de cada organisme.

Cada organisme pot triar el client de correu utilitzat per a accés dels usuaris: de programari lliure, Mozilla Thunderbird, o bé Microsoft Outlook 2007. Per a l'accés via webmail s'utilitza la solució HORDE, de codi obert. Tots els accessos de connexions de clients es realitzen a través de connexió segura (IMAP-SSL, SMTPS, HTTPS).

El sistema permite la configuración de movilidad a terminales de diferentes modelos, pudiendo efectuar también con estos terminales sincronización de agendas, notas y libretas de direcciones.

 

Seguretat

Los sistemas de correo electrónico son uno de los focos que más frecuentemente sufren ataques y filtraciones de información de las entidades que lo utilizan. Si bien una gran parte de estos ataques son debidos a ataques de ingeniería social, suplantaciones de identidad, virus, etc., también es cierto que mantener el control sobre la administración de la infraestructura, tanto a nivel de arquitectura hardware como software y la gestión del almacenamiento y custodia de los mensajes de correo elevan el nivel de confianza en la plataforma.

Responsables del servici identificats, auditories d'accés als sistemes realitzades i controlades des de la pròpia Administració de l'Estat, control antivirus, antispam i antiphising amb regles definides internament, possibilitat de resposta immediata davant successos, redundància i alta disponibilitat dels servicis en instal·lacions pròpies, etc., doten d'un control i una seguretat comprovada i demostrada, que s'ha de suposar a entitats externes supranacionals.

 

Enllaços relacionatsEnllaços relacionats

Destacats