- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seua Història Clínica en l'app “La meua Carpeta Ciudadana”
- Disponible la tercera versió oficial de Mi Carpeta Ciudadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seues notificacions en la Direcció Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seues notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8
DIR3 2.0 – Nova versió del Directori Comú d'Organismes i Oficinas
"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".
27 octubre 2021
Es posa en producció la versió 2.0 del Directori Comú d'Organismes i Oficines que minimitza els canvis de codis DIR3 davant canvis d'estructura.
El Directori Comú proporciona un Inventari unificat i comú a tota l'Administració de les unitats orgàniques / organismes públics, les seues oficines associades i unitats no orgàniques (unitats econòmic-pressupostàries, cambres de comerç i entitats col·laboradores), facilitant el manteniment distribuït i corresponsable de la informació, proporcionant la relació jeràrquica de l'estructura de les Administracions amb codificació única, i actualitzat de forma corresponsable per totes les Administracions participants.
El manteniment dels codis i la gestió del cicle de vida de la informació del Directori són essencials, entre uns altres, per a conformar les metadades associades a les Normes Tècniques d'Interoperabilitat d'Expedient Electrònic, i Intercambio de Datos entre Entidades Registrales (
En l'anterior versió de
Després de la creixent demanda d'un model de gestió del canvi que no comportara tants canvis de codis, es va dissenyar una nova versió que
Per a donar resposta a este nou model de gestió del canvi, s'ha inclòs un sufix numèric associat al codi
Davant un canvi de dependència o un canvi de denominació la unitat mantindrà el seu codi
En l'exemple següent es mostra com ha sigut la gestió del canvi de codi DIR3 per a una unitat que ha canviat tres vegades d'organisme arrel, tant amb la versió tradicional de DIR3 com amb la nova versió 2.0:
Per als sistemes i aplicacions que no necessiten informació històrica i treballen únicament amb l'últim codi vigent de cada unitat, l'impacte d'un canvi organitzatiu serà mínim, ja que el codi
Per als sistemes i aplicacions que sí necessiten la informació del cicle de vida de les unitats, hauran de seguir gestionant l'històric, tenint en compte el sufix versió, com a part de la relació d'històrics entre unitats.
Més informació en la solució DIR3 del CTT
- Centre de Transferència de Tecnologia
- Infraestructures i servicis comuns
Destacats CTT
- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seua Història Clínica en l'app “La meua Carpeta Ciudadana”
- Disponible la tercera versió oficial de Mi Carpeta Ciudadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seues notificacions en la Direcció Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seues notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8