En la 9ª edició d'este informe s'han analitzat 700 empreses, que mostren un sector estable. En concret, l'any 2019 el Sector intermediari de la informació va créixer un 6,4%, una evolució per damunt de la del Producte Interior Brut, que va ser del 3,4%.
A més, llança dades sobre com les empreses infomediarias van tancar l'any 2019 amb un volum de vendes di més de 2.543 milions d'euros i oferint ocupació a quasi 22.000 empleats.
A continuació, desglossem les principals conclusions extretes de l'informe:
- 3 sectors seguixen concentrant la major part de l'activitat, destacant la informació geogràfica. La majoria de les empreses infomediarias estan especialitzades en “informació geogràfica” (24%), “estudis de mercat” (21%) i el subsector “econòmic i financer” (18%).
- La mitat dels subsectors aglutinen el 85% de les vendes totals. Destaca especialment la Informació Geogràfica amb més de 600 milions d'euros de facturació (23,6%).
- El 61% de les empreses infomediarias consultades utilitzen la IA per a crear productes de valor afegit o com a ferramenta. El 70% dels enquestats afirmen que també reutilitzen les dades per a ús intern, enfront del 30% que indiquen que l'ús és exclusivament extern.
- Més de la mitat de les empreses se situen en la Comunitat de Madrid (38%), Catalunya (13%) i Andalusia (11%). Como en anys anteriors, el Sector intermediari de la informació es troba representat en totes les Comunitats Autònomes.
- Quasi el 40% de les companyies del Sector han sigut creades en els últims 10 anys. La mitjana d'antiguitat és de 16 anys, sent el subsector Editorial el més longeu i subsector Turisme el més jove.
- La mitjana d'empleats per empresa del Sector intermediari de la informació ascendix a 37, fins a aconseguir els 21.988 treballadors. Igual que en la facturació, el subsector que presenta una xifra més alta és el de “informació geogràfica” amb un 30,5% del total.
- El capital subscrit agregat supera els 310 milions d'euros, quasi 11 milions més que en l'edició anterior. A més, els tres subsectors més capitalitzats són “estudis de mercat”, “econòmic i financer” i informació geogràfica.
- Tots els subsectors compten amb un 65% o més d'empreses en beneficis. Igual que en anys anteriors, el benefici net generat ha superat els 125 milions d'euros.
- L'anàlisi de dades i l'obertura de noves bases de dades destaquen esta vegada com els principals reptes del Sector intermediari de la informació, seguits molt d'a prop per la Digitalització. Per la seua part, la falta d'una “cultura de la dada” i la poca qualitat dels mateixos són algunes de les barreres que dificulten l'accés i reutilització de la informació.