accesskey_mod_content

Accedisca2 - Seu electrònica i tramitació electrònica de procediments

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

Tipologia: Seu i procediments electrònics

Àrea: Seu i tramitació 

Descripció:

Accedisca2 és un servici horitzontal que presta la Secretaria General d'Administració Digital (SGAD) per a cobrir les necessitats de seu electrònica i tramitació electrònica d'expedients. Permet disposar, d'una forma senzilla i ràpida, d'una seu electrònica, juntament amb una aplicació per a la tramitació dels expedients administratius (requeriments, aportació de documents, notificacions, tercers interessats, resolució…), que funcionen de forma integrada.

Quant a la seu electrònica, complix amb els requisits definits en el Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics i permet incorporar contingut en les diferents llengües cooficials. Permet tota la gestió del procediment administratiu des del punt de vista de la persona interessada: sol·licitud, al·legacions, respondre a requeriments, consulta d'expedients i compareixença de notificacions en seu. La distribució de procediments en categories permet una configuració flexible del negoci. Inclou com a procediments estàndard els corresponents a queixes i suggeriments, recursos, protecció de dades i registre.

El backend, ferramenta destinada tant als administradors de negoci com als tramitadors, permet realitzar la tramitació completa d'expedients administratius, incloent tots els tramites definits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques: requeriments, sol·licitud de proves, informes i fins i tot gestió manual o automatitzada del silenci administratiu.

Està dissenyat per a la implementació de forma ràpida i flexible dels diferents procediments pertanyents a un organisme, millorant d'esta manera l'eficiència dels tràmits administratius i eliminat l'ús de paper.

Accedisca2 es basa en una plataforma d'iBPMS (Intelligent Business Process Management), que permet incorporar capacitats d'automatització de processos, incrementant així la productivitat i reduint errors en la tramitació d'expedients. És a més una plataforma flexible, que permet adaptar-se a les necessitats de cada organisme.

Accedisca2 oferix nous avantatges respecte al seu predecessor Accedisca per a usuaris tant administradors de seu com a responsables funcionals i tramitadors, adaptant-se millor a les seues necessitats específiques i millorant els processos dels quals cadascun és responsable.

S'integra amb altres servicis oferits per la SGAD com Cl@ve, per a l'autenticació del ciutadà en la seu electrònica; GEISER; Notific@; Port@firmas; InSide, per a la generació de l'expedient en format ENI o la seua remissió a Justícia i a altres administracions; ARXIVE; Passarel·la de Pagaments, per al pagament de taxes associat a l'enviament de la sol·licitud; Representa; etc.

Com sol·licitar el servici: L'alta en Accedisca2 es pot sol·licitar en el formulari del joc de sotssecretaria.

El servici Accedisca2 requerix la firma d'un Conveni de Col·laboració. Una vegada sol·licitada l'alta, des de la SGAD es contactarà amb l'organisme sol·licitant per a la tramitació del conveni.