Accedeixi2 - Seu electrònica i tramitació electrònica de procediments
Tipologia: Seu i procediments electrònics
Àrea: Seu i tramitació
Descripció:
Accedeixi2 és un servei horitzontal que presta la Secretaria General d'Administració Digital (SGAD) per cobrir les necessitats de seu electrònica i tramitació electrònica d'expedients. Permet disposar, d'una forma senzilla i ràpida, d'una seu electrònica, juntament amb una aplicació per a la tramitació dels expedients administratius (requeriments, aportació de documents, notificacions, tercers interessats, resolució…), que funcionen de forma integrada.
Quant a la seu electrònica, compleix amb els requisits definits en el Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics i permet incorporar contingut en les diferents llengües cooficials. Permet tota la gestió del procediment administratiu des del punt de vista de la persona interessada: sol·licitud, al·legacions, respondre a requeriments, consulta d'expedients i compareixença de notificacions en seu. La distribució de procediments en categories permet una configuració flexible del negoci. Inclou com a procediments estàndard els corresponents a queixes i suggeriments, recursos, protecció de dades i registre.
El backend, eina destinada tant als administradors de negoci com als tramitadors, permet realitzar la tramitació completa d'expedients administratius, incloent tots els tramitis definits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques: requeriments, sol·licitud de proves, informes i fins i tot gestió manual o automatitzada del silenci administratiu.
Està dissenyat per a la implementació de forma ràpida i flexible dels diferents procediments pertanyents a un organisme, millorant d'aquesta manera l'eficiència dels tràmits administratius i eliminat l'ús de paper.
Accedeixi2 es basa en una plataforma d'iBPMS (Intelligent Business Process Management), que permet incorporar capacitats d'automatització de processos, incrementant així la productivitat i reduint errors en la tramitació d'expedients. És a més una plataforma flexible, que permet adaptar-se a les necessitats de cada organisme.
Accedeixi2 ofereix nous avantatges respecte al seu predecessor Acceda per a usuaris tant administradors de seu com a responsables funcionals i tramitadors, adaptant-se millor a les seves necessitats específiques i millorant els processos dels quals cadascun és responsable.
S'integra amb altres serveis oferts per la SGAD com Cl@ve, per a l'autenticació del ciutadà a la seu electrònica; GEISER; Notific@; port@firmas; InSide, per a la generació de l'expedient en format ENI o la seva remissió a Justícia i a altres administracions; ARXIVI; Pasarela de Pagos, per al pagament de taxes associat a l'enviament de la sol·licitud; Representa; etc.
Com sol·licitar el servei: L'alta en Accedeixi2 es pot sol·licitar en el formulari del joc de sotssecretaria.
El servei Accedeixi2 requereix la signatura d'un Conveni de Col·laboració. Una vegada sol·licitada l'alta, des de la SGAD es contactarà amb l'organisme sol·licitant per a la tramitació del conveni.