El 5 d'agost de 2022 s'ha publicat el reglament d'execució del sistema tècnic de la Passarel·la Digital Única , conegut com OOTS (sigles d'Once-Only Technical System), després de ser aprovat per una majoria dels Estats membre el 22 juny de 2022.
L'OOTS interconnecta autoritats del sector públic europeu de diferents àmbits sectorials per a facilitar que els interessats puguen aportar en línia les proves que requerixen diversos procediments administratius electrònics. El Reglament (UE) 2018/1724 pel qual es crea la Passarel·la Digital Única establece que el OOTS debe estar integrado en todos los procedimientos correspondientes tanto a las categorías incluidas en el anexo II dicho reglamento como a las directivas europeas conocidas como Directiva de Servicios (2006/123/CE), Directiva de Reconocimiento de cualificaciones profesionales (2005/36/CE) y Directivas de Contratación pública (2014/24/UE y 2014/25/UE). Estos procedimientos deben ofrecer a sus usuarios, personas físicas y jurídicas, la posibilidad de utilizar este sistema para aportar las pruebas requeridas por el procedimiento mediante su emisión en ese mismo momento por parte de la autoridad transfronteriza competente, siempre que dicha autoridad tenga habilitada su emisión en un formato electrónico que permite su intercambio automático con las garantías de protección de datos establecidas por el marco legislativo aplicable.
Un usuari d'un procediment administratiu electrònic integrat amb l'OOTS ha de sol·licitar de forma explícita la seua utilització, indicant primer el país des d'on obtindre cada tipus de prova sol·licitada. El sistema mostra aleshores a l'usuari les autoritats públiques d'aquest país que són competents i capaços d'emetre la prova sol·licitada en un format electrònic que permet el seu intercanvi automàtic. Una vegada seleccionada l'autoritat competent, l'usuari dialoga amb el sistema conforme als criteris establits per autoritat emissora per a localitzar i seleccionar la prova en qüestió. L'usuari pot visualitzar el contingut de cada prova seleccionada abans de la seua incorporació al procediment, podent així cancel·lar aquesta incorporació per a, en el seu lloc, obtindre i aportar personalment la prova electrònica requerida al marge de l'OOTS.
Per a oferir esta funcionalitat, l'OOTS compta amb un directori de tipus de proves rellevants per als procediments a dalt esmentats juntament amb les autoritats públiques de cada país que són competents per a emetre eixos tipus de proves, a més de les dades tècniques que permeten la comunicació entre els dos sistemes, el de la seu electrònica requirente i el de la font autèntica proveïdora, per a la localització i obtenció de les proves corresponents.
L'OOTS permet l'obtenció de proves en el format electrònic i idioma triat per l'autoritat competent de la seua emissió, ja siga en forma d'un document electrònic o en forma de dades conforme a un model comú. Per açò, en el cas de les seus electròniques del nostre país quan la prova s'obté en forma de document electrònic en un idioma no oficial, és probable que no es puga iniciar el procediment fins que l'interessat aporte aquesta prova juntament amb la corresponent traducció jurada.
L'OOTS no és un sistema monolític sinó un sistema distribuït mitjançant la tecnologia eDelivery creada per la Comissió, la qual connecta els sistemes de les seus electròniques i de les fonts autèntiques de les corresponents autoritats públiques competents. A més, utilitza els mitjans identificació digital eIDAS notificats baix el reglament (UE) 910/2014, així com baix les seues pròximes revisions, de manera que es garantix el reconeixement mutu transfronterer d'estes identitats en tots els Estats membre. Està així mateix governat pels Estats membre i la Comissió europea. A Espanya, en virtut del que es disposa en article 62.3 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics , la Plataforma d'Intermediació de l'Administració General de l'Estat actua com a punt de connexió entre els sistemes de les administracions públiques espanyoles i l'OOTS per a l'intercanvi automàtic de dades o documents a nivell europeu.
L'objectiu de l'OOTS és simplificar els procediments administratius electrònics esmentats en facilitar que ciutadans i empreses puguen recaptar, en el mateix moment de la sol·licitud, aquelles proves a aportar que són emeses per autoritats públiques competents en altres països de la Unió i en un format electrònic que permet el seu intercanvi automàtic. L'OOTS és, per tant, una implementació del principi solament-una-vegada, arreplegat com a dret en article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques , així com de la interoperabilitat tècnica i organitzativa de l'administració digital dins de l'àmbit de la Unió.
L'OOTS entra en funcionament el 12 de desembre de 2023 connectant un subconjunt de tipus de procediments administratius i proves rellevants, que s'anirà ampliant progressivament.